همشهری آنلاین: استاندار یزد به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام شیخ ابوالقاسم مناقب امروز 12 فروردین را عزای عمومی در سراسر استان یزد اعلام کرد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح‌زاده با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ضایعه درگذشت حجت‌الاسلام ابوالقاسم مناقب اعلام کرد: ایشان در سنگر مبارزه با رژیم ستمشاهی از یاران شهید محراب آیت‌الله صدوقی و در تبلیغ معارف اسلامی، عارفی برجسته بود.

استاندار یزد در این پیام آورده است: این عالم وارسته در طول عمر خود منشأ خدمات ارزشمندی برای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، محرومان و مردم بود.

علاوه بر استانداری یزد، ادارات و نهادهای استان یزد نیز به همین مناسبت، پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

در این پیام‌ها آمده است: خبر درگذشت روحانی بزرگوار، مدیر توانمند عرصه تبلیغ و خطیب توانا حجت‌الاسلام حاج شیخ ابوالقاسم مناقب موجب تاثر و تالم در استان یزد شد.

صادرکنندگان این پیام‌ها این ضایعه را به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، سلسله جلیله روحانیت، حوزه‌های علمیه، بیت شریف چهارمین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی و مردم استان دارالعباده یزد تسلیت گفته‌اند.

حوزه‌های علمیه یزد نیز ضمن تسلیت رحلت این عالم ربانی، این ضایعه را به عموم مردم و حوزه‌های علمیه تسلیت گفتند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز به همین مناسبت پیامی صادر کرده است.

در پیام علی‌اکبر اولیا، ضمن تسلیت فقدان عالم مبارز و خطیب توانا حجت‌الاسلام مناقب آمده است:

ایشان علاوه بر جایگاه رفیع علمی و فقهی در کنار سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی، شجاعانه در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی حضوری موثر داشت:
وی در پیام خود افزو: سخنان و مبارزات ایشان برای انقلابیون موجب دلگرمی فراوان بود و همواره به عنوان یک خطیب آگاه و کم نظیر، مردم را به معارف حقه جعفری و اهل بیت (ع) آشنا می‌کرد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مناقب، امام جمعه موقت یزد، دوشنبه10 فروردین شب بر اثر بیماری در سن 71 سالگی در بیمارستان حضرت سیدالشهداء یزد دار فانی را وداع گفت.

امروز نیز مراسم بزرگداشتی از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مسجد حظیره (روضه محمدیه) با حضور اقشار مختلف مردم این استان برگزار شد

کد خبر 77944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز