محله بهاران به سمت باغ‌های کن ۳ کوچه با یک اسم دارد که نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. کوچه‌هایی که بر روی تابلوی آبی‌رنگ آن‌ها نام «بستانک» حک شده است؛ اما در واقع نام این کوچه‌ها «پستونک» است.

کوچه

همشهری آنلاین، سمیرا باباجانپور: پستونک نام یک دره با باغ‌های انبوه در محله کن بوده است. دره‌ای که از ابتدا تا انتهایش فقط باغ بود و باغ. این روزها اگر گذرتان به این محدوده بیفتد زیبایی شاخه درختانی که از حصار باغ‌ها بیرون زده است حال و هوایتان را عوض می‌کند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

 نامگذاری این کوچه‌ها به نام پستونک دارای پیشینه جالبی است. این محل تا چند نسل پیش دره بزرگی بود که در حوالی آن درخت‌های سنجد زیادی رشد می‌کرد که میوه‌اش بسیار خوش‌طعم بود. از آنجا که در زبان کنی نام دیگر سنجد، پستونک است به همین دلیل این محل به نام دره پستونک معروف شده است.

خاطرات کوچه پستونک | سنجدهای این کوچه معروف بود

این دره پاتوق جوان‌ها و تفریح‌های خانوادگی بود. از سرمای هوا که کاسته می‌شد با جوانه زدن برگ‌های درختان مهمانی‌های خانوادگی در باغ‌ها برپا می‌شد و خانواده‌ها با چیدن سنجد و میوه‌های دیگر باغ خاطرات خوشی را رقم می‌زدند.

خاطرات کوچه پستونک | سنجدهای این کوچه معروف بود

این روزها تابلوی «بستانک» توسط شهرداری به‌اشتباه بر ورودی این کوچه ها جای گرفته است که گویا اهالی چندان هم ناراضی نیستند. کوچه پستونک ۳ کوچه است که به یک محدوده باز می‌شود؛ جالب اینکه هر۳ کوچه همان اسم بستانک(پستونک) را بر خود دارند. متأسفانه سال‌هاست که دیگر خبری از پستونک‌ها یا همان سنجدهای خوش‌طعم نیست. در مسیر این کوچه امامزاده محمد(ع) قرار دارد که باعث شده تا اینجا مسیر سیاحت و زیارت تهرانی‌ها باشد.

کد خبر 802422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha