مرد میانسال که مثل همیشه همراه دوستش برای چیدن و جمع‌آوری گیاهان دارویی دل به کوه‌های منطقه "خیرآباد کفه" سیرجان زده بود، نمی‌دانست که این سفر برایش بی‌بازگشت خواهد بود.

مرد زیرآبی کرمان

همشهری آنلاین؛ سرنخ_ رضا نیکنام : حوالی ساعت ۱۷ روز جمعه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان کرمان مبنی بر مفقود شدن فردی در ارتفاعات کوه‌های توابع شهرستان سیرجان خبری مخابره شد که به گفته محمد امیرخانی، معاون امداد و نجات استان کرمان بلافاصله پس از ثبت پیام، نیروهای امداد و نجات هلال احمر کرمان با ادوات و تجهیزات مورد نیاز به این محل اعزام شدند تا با جست و جوی دقیق و میدانی از این فرد مفقود شده اطلاعی بگیرند و خانواده‌ای را از نگرانی نجات دهند، اما متاسفانه پس از ۶ ساعت تلاش نیروهای امدادی، پیکر بی‌جان او را در ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه در ارتفاعات "میان کوه زیارت" منطقه "خیرآباد کفه" کشف و جسد متوفی را برای طی مراحل قانونی تحویل مقامات انتظامی محل شد.

برپایه این گزارش، فرد متوفی «علی اکبر موسوی» ۴۷ ساله، از اهالی روستای "ریزآب" استان فارس بوده که از روز دوشنبه گذشته، اول آبان‌ماه همراه دوستش برای چیدن"بنه کوهی" از جمله گیاهان دارویی با هم دل به کوه و کمر زده بودند.

طبق یافته‌ها و شنیده‌ها این دو دوست به دلایلی بعد از گذشت چند روز تغییر مسیر داده و از هم جدا می‌شوند تا اینکه یکی‌شان زودتر و به تنهایی به روستا برمی‌گردد و پس از پرس و جوی خانواده متوفی عنوان می‌کندکه پس از اینکه درکوه از هم جداشدند دیگر هیچ اطلاعی از دوستش ندارد.

اعضای خانواده پس از شنیدن این پاسخ خیلی نگران جان پدرشان می‌شوند و برای همین پس از ۵ روز مفقودی با ارگان‌های امدادی تماس می‌گیرند و خبر مفقودی وی را اعلام می‌کنند تا اینکه روز جمعه نیروهای امدادی پس از چند ساعت جست و جو درحالی مرد میانسال را در اطراف کوه زیارت پیدا می‌کنند که متاسفانه دیگر جانی در بدن نداشت.

آقا شرف، برادر همسر متوفی در این باره به خبرنگار همشهری گفت: «مرحوم"علی اکبر موسوی" داماد خانواده فردی زحمت‌کش بودکه از طریق جمع‌آوری و فروش گیاهان دارویی از دل کوهستان امرار معاش می‌کرد، اما هنوز در شوک هستیم و نمی‌دانیم چرا این اتفاق برایش افتاده؟ چون او بارها برای چیدن و جمع‌آوری گیاهان دارویی به دل کوه می زد. اما به هر ترتیب نمی‌توان تقدیر و مشیت الهی را نیز فراموش کرد.»

هرچند گفته می‌شود که فرد متوفی قبل از این هم سابقه بیماری و سکته قلبی داشته، اما با این حال کارشناسان مربوطه همه جوانب این حادثه را مورد بررسی قرار داده اند تا مراحل قانونی آن طی شود.

کد خبر 802086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha