مدافع پرسپولیس شک نداشته بیرانوند پنالتی را می‌گیرد و به همین‌خاطر خیلی سریع خودش را به داخل محوطه جریمه رسانده تا توپ برگشتی را دفع کند.

پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی - پرسپولیس سه‌شنبه شب، دومین برد پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا را جشن گرفت تا همچنان امیدوار به صعود از این گروه باشد. سرخپوشان نزدیک بود در ابتدای این بازی روی ضربه پنالتی تیم حریف غافلگیر شوند ولی علیرضا بیرانوند دوباره یک پنالتی مهم را مهار کرد و توپ برگشت داده شده را هم علی نعمتی دفع کرد تا سرخپوشان به بازی برگردند. نعمتی مدافع چپ پرسپولیس درخصوص پیروزی برابر استقلال تاجیکستان و مسائل مختلف دیگر به سؤالات ما پاسخ داد.

*بازی چطور بود؟

پیش‌بینی می‌کردیم که تمرکز تیم حریف بیشتر روی دفاع کردن باشد و البته با آن پنالتی در دقایق ابتدایی غافلگیر شدیم اما مهار بیرانوند و در ادامه حمایت هواداران باعث شد تا یک برد شیرین را به‌دست بیاوریم. ما فوتبالی با مالکیت بالا بازی کردیم و موقعیت‌های خوبی هم داشتیم تا بیشتر گل بزنیم. خیلی خوشحالم که هواداران هم خوشحال به خانه‌هایشان رفتند، آنها همیشه بخش مهمی از موفقیت‌های پرسپولیس هستند.

*بعد از مهار پنالتی توسط بیرانوند، برخی تصور کردند توپ برگشتی گل می‌شود ولی بلافاصله توپ را دفع کردی. در مورد آن صحنه صحبت می‌کنی؟

من شک نداشتم بیرانوند پنالتی را می‌گیرد و حتی از بچه‌ها پرسیدم که آیا به محض زدن پنالتی می‌توانم وارد محوطه جریمه شوم که خوشبختانه در تایم خوبی به توپ رسیدم.

*از ابتدای سال۱۴۰۲تا الان ۱۹بازی انجام داده‌اید که صاحب ۱۷برد، یک مساوی و یک شکست شده‌اید. می‌دانستی چنین آماری دارید؟

اتفاقا بعد از مسابقه با استقلال تاجیکستان، بازی‌های امسال را مرور می‌کردم و دیدم که فقط یک باخت داشتیم که برابر النصر بود. در آن بازی هم روی برخی اتفاقات شکست خوردیم و می‌توانستیم بازنده نباشیم. وقتی می‌خواهیم قهرمان شویم باید بجنگیم و تلاش کنیم. بخش مهمی از این بردها بود که در نهایت باعث شد ۳جام بیاوریم.

*یحیی گل‌محمدی بعد از بازی گفت که اگر شرایط پرسپولیس مناسب باشد با افتخار حاضر است قراردادش را تمدید کند. فکر می‌کنی او به حضورش در پرسپولیس ادامه دهد؟

من در پدیده هم افتخار شاگردی آقایحیی را داشتم و ایشان با اختلاف بهترین مربی ایران است. او از لحاظ اخلاقی و فنی بی‌نظیر است. آقایحیی یک مربی بادانش و به‌روز است و عملکردش در پرسپولیس و دیگر تیم‌ها، همه‌چیز را نشان می‌دهد. این طبیعی است که پرسپولیسی‌ها دوست داشته باشند آقایحیی در پرسپولیس بماند.

*هواداران فوتبال در ایران، این باور را دارند که باشگاه‌های ایرانی شانس زیادی برای قهرمان شدن در لیگ قهرمانان ندارند. در این مورد چه نظری داری؟

مسئله مهم این است که ما وقتی در این جام بازی می‌کنیم و به زمین مسابقه می‌رویم، تمام توان خودمان را بگذاریم و در پایان عذاب وجدان نداشته باشیم. پرسپولیس در این چند سال کارهای بزرگی انجام داده و موفقیت‌ها با تلاش و سختی کشیدن به‌دست آمده است. ما در آسیا هم برای موفقیت و قهرمانی تلاش می‌کنیم. همه می‌دانند در مورد امکانات، سخت‌افزار، هزینه‌ها، مسائل مالی و... چقدر بین تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربی و شرق آسیا فاصله وجود دارد ولی ما در زمین مسابقه باید بجنگیم و تلاش کنیم. یکی از هدف‌های مهم بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس موفقیت در آسیاست. تیم ما ذهن برنده دارد و هرگز برای قهرمانی در آسیا ناامید نمی‌شویم.

*فکر می‌کنی صعود پرسپولیس از این گروه قطعی است؟

هنوز ۳بازی دیگر مانده و بازی بعدی با استقلال تاجیکستان خیلی مهم است. ما تیم خوبی داریم و هدفی جز صعود نخواهیم داشت.

*شرایط پرسپولیس را در لیگ برتر چطور می‌بینی؟ آیا پرسپولیس دوباره قهرمان می‌شود؟

هنوز خیلی زود است از قهرمانی حرف بزنیم. چند تیم دنبال قهرمانی هستند و ما هم کار خودمان را انجام می‌دهیم و بازی به بازی جلو می‌رویم. الان هم تمام تمرکزمان روی بازی با ملوان است که بازی آسانی نخواهد بود.

*در مورد شرایط خودت در پرسپولیس صحبت کن؛ آیا همه‌چیز راضی‌کننده است؟

من با جان و دل این تیم را انتخاب کردم و همیشه در تمرینات و بازی‌ها تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم و هیچ وقت کم نگذارم.

کد خبر 801508
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 5
    اقای نعمتی سالها اقای قلعه نوعی بهترین مربی ایران بوده نکونام عالیه فقط چون شما پرسپولیسیها چدب لای چرخ مربی های استقلالی میزارید تانتیجه خوب نگیرند وآقای گل محمدی همه سرایط روبراش فراهم کردن به لطف داورا چندساله قهرمان شدید با آقای گل محمدی که بگید بهترین مربیه معلومه همه دیگه اینو میدونن امتیاز براش جمع بشه که رکورد قلعه نوعی وبقیه روبشکنن مثل تیمتون که سالهاست حق استقلال روخوردن بهترین شرایط برای شمافراهم شد تاتیم شماهم بهترین بشه وازاسیا استقلال روحذف کردن تاشمابرید قهزمان آسیابشید واستقلال امتیازش بیادپایبن وارزشش کم بشه ودراسیا بشیدبهترین تیم