پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
۱ نفر

فهرست بلند بالای مشکلات تیم فوتبال پرسپولیس، بردهای آنان را ارزشمندتر می‌کند.

پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی- پیروزی دشواری که سه‌شنبه‌شب با دبل سعید صادقی برای پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان به‌دست آمد، چهارمین برد پیاپی سرخپوشان در مسابقات لیگ و آسیا بود؛ بردهایی که حالا یک‌به‌یک زیباتر و پراهمیت‌تر می‌شوند. به‌نظر می‌رسد تیم یحیی گل‌محمدی به‌طور کامل کابوس شکست برابر النصر عربستان را به فراموشی سپرده و با استحقاق فنی کامل در حال پیشروی برای تکرار موفقیت‌های گذشته است. آنها به این منظور از بحران‌های زیادی عبور کردند که ارزش کارشان را دوچندان می‌کند.

سیاهه بلند مصدومان

پرسپولیس در حالی سومین بازی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را پشت سر می‌گذاشت که همچنان با مشکل مصدومان پرشمارش دست‌وپنجه نرم می‌کرد. دیگر لازم نیست به پارگی رباط صلیبی یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی اشاره کنیم. جای آنها تا اواخر فصل خالی خواهد ماند و این ضایعه بزرگی است. با این حال مصدومیت وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه هم به موقع رفع نشد تا آنان نیز به ترکیب اصلی نرسند، هرچند عالیشاه و ترابی در نیمه دوم به‌کار گرفته شدند. میلاد سرلک هم دیگر مصدوم پرسپولیس است، آن هم در این مقطع از فصل که مسابقات به‌طور فشرده برگزار می‌شود. غیبت هر کدام از این بازیکنان که اغلب هم ملی‌پوش هستند می‌توانست کار هر تیمی را سخت کند، اما پرسپولیس در چنین شرایطی مسابقاتش را با برد پشت سر می‌گذارد و این ارزشمند است.

حواشی عجیب

کاش همه درد پرسپولیس فقط تعداد بالای مصدوم‌ها بود. این تیم با حاشیه‌های مخرب و روزافزون دیگری هم مواجه است. اختلاف یحیی گل‌محمدی و کادر مدیریتی باشگاه همچنان ادامه دارد و سرمربی قرمزها پالس مثبت به رضا درویش نمی‌دهد. از سوی دیگر مصاحبه بسیار عجیب محمدحسین کنعانی‌زادگان، چند روز دعوای شدید در فوتبال ایران ساخت و روی روح و روان خود او هم اثر گذاشت؛ چنان که اواخر نیمه اول بازی با استقلال تاجیکستان، این بازیکن در مورد زدن ضربه ایستگاهی با سروش رفیعی مشاجره کرد و هر دو نفر تعویض شدند. با همه اینها اما پرسپولیس به خوبی توانست حریف جان‌سخت تاجیکستانی را شکست بدهد و چه بسا اگر قضاوت بسیار عجیب داور مسابقه نبود، گل سوم هم به ثمر می‌رسید.

حیف است

آنچه مسلم است اینکه پرسپولیس بنیه تاکتیکی و انسانی لازم برای موفقیت در لیگ و پیشروی در آسیا را دارد؛ حتی اگر در سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان قرار گرفته باشد. حیف است اگر در مسیر جلو رفتن این تیم سرعت‌گیر نصب شود. در مورد مصدومیت‌ها شاید نشود کاری کرد، اما حاشیه‌های درون باشگاه با همدلی و تعمق قابل رفع است. مدیرعامل و سرمربی باید کنار هم باشند، نه در مقابل هم. بازیکنان هم باید بیاموزند نسنجیده حرف نزنند و رفتار نکنند. بسیار مایه تأسف خواهد بود اگر باشگاهی با این پتانسیل، به‌خاطر حواشی کاذب شکست بخورد. از توانایی‌تان حداکثر استفاده را ببرید، از نسل خوبی که کنار هم قرار گرفته و واقعا معلوم نیست مثلا ۱۰‌سال دیگر هم همین شرایط وجود داشته باشد یا نه.

کد خبر 801483
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قشقایی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    🤣🤣🤣🤣🤣خدایی روت میشه ای حرف ومیزنی شما ذوب آهن وگل گهرو آلومنیوم به زور بردید هوادار توآزادی چه بلایی سرتون آورد قشقایی گرچه نمایش داده نمیشه ولی اصل ماجراست