چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

علی نعمتی مدافع سرخ‌پوشان پایتخت در این فصل تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی گل‌محمدی در ترکیب پرسپولیس شده است.

علی نعمتی

به گزارش همشهری آنلاین شب گذشته تیم پرسپولیس ایران در یک نمایش خوب با حضور ۳۵ هزار تماشاگر خود در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر تیم استقلال تاجیکستان را در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شکست دهد تا با ۶ امتیاز راه خود را برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها هموار تر کند.

با توجه به مصدومیت وحید امیری در جریان بازی پرسپولیس برابر النصر عربستان نگرانی‌های بابت سمت چپ پرسپولیس ایجاد شد که باز هم علی‌ نعمتی جواب اعتماد یحیی گل‌محمدی را به خوبی داد تا نبود بازیکن باسابقه سرخ‌پوشان و ملی‌پوش این تیم در این مدت احساس نشود.

نعمتی در این فصل درحالی شماره ۴ پرسپولیس را برتن دارد که این لباس مدت‌ها برتن سیدجلال حسینی کاپیتان با سابقه سرخ‌پوشان بوده است.

نعمتی در بازی شب گذشته همانند دیدار پرسپولیس و الدحیل در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس درخشان ظاهر شد و مانع نفوذ بازیکنان استقلال در این منطقه شد. او در بازی شب گذشته نیز دو موقعیت خوب گلزنی نیز داشت که اگر کمی دقت می‌کرد می‌توانست نخستین گل آسیایی خود را نیز به ثمر برساند. نعمتی شب گذشته ۹۵ با توپ را لمس کرد و ۱۳ دوئل داشت که در ۹ مورد آن موفق بوده است. نکته جالب توجه در خصوص عملکرد علی نعمتی در بازی شب گذشته پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان در همان دقایق ابتدایی بازی رخ داد. درجایی که بعد از مهار پنالتی مهاجم استقلال توسط بیرانوند، نعمتی توپ برگشتی را دفع کرد تا بازیکنان این تیم تاجیکستانی توپ را تبدیل به گل نکند.

وی با کسب نمره ۷.۳ چهارمین بازیکن برتر پرسپولیس در این دیدار بوده است. این درحالی است که نعمتی در بازی با الدحیل نیز نمایش جالب توجهی داشت تا نقش مهمی در برتری این تیم برابر حریف نامدار قطری خود باشد.

گفتنی است نعمتی در این فصل با ۵۱۰ دقیقه بازی برای پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر بعد از علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی فر بیشترین دقایق حضور در رقابت‌های لیگ بیست و سوم را داشته است. نعمتی همچنین در هفته نخست رقابت‌های لیگ موفق شد نخستین گل پرسپولیس در مسابقات این فصل را به ثمر برساند و سرخ‌پوشان با گل این بازیکن به یک پیروزی ارزشمند در خانه برابر آلومینیوم اراک برسند.

این بازیکن در هفته‌های پایان لیگ بیست و دوم نیز حضور موفقی در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس در پست غیر تخصصی خود داشت و از عوامل تاثیرگذار سرخ‌پوشان در کسب دوگانه داخلی بود. این مدافع ۲۸ ساله علی رغم مصدومیتی که داشت در این فصل نیز درخشان ظاهر شده است تا خیال گل‌محمدی را در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس راحت کند.

در حالی که یکی از مشکلات تیم ملی فوتبال، دفاع چپ است قلعه‌نویی می‌تواند با دعوت از نعمتی، یک بار برای همیشه خیالش از این پست راحت شود.

کد خبر 801315
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha