یکی از روش‌های سواستفاده از هوش مصنوعی توسط پدوفیل‌ها رقم خورده است. این افراد مجرم از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویری از افراد مشهور در دوران کودکی استفاده می‌کنند.

پدوفیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی،‌ بنیاد دیده‌بان اینترنت (IWF) اعلام کرد که تصاویر بازسازی شده از کودکی یک خواننده زن مشهور توسط پدوفیل‌ها در یکی از انجمن‌های دارک وب به اشتراک گذاشته شده است. به گفته این موسسه، تصاویر بازیگران کودک نیز دستکاری می‌شوند تا آنها را جنسی جلوه دهند. صدها تصویر از قربانیان واقعی سوء‌استفادکنندگان جنسی از کودکان نیز اکنون با استفاده از سازندگان تصاویر سفارشی ساخته می‌شود.

جزئیاتی آخرین گزارش IWF تلاش می‌کند تا آگاهی را در مورد خطرات پدوفیل‌ها از سواستفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی که می‌توانند تصاویر را از دستورالعمل‌های متنی ساده ایجاد کنند، افزایش می‌دهد. از زمانی که این سیستم‌های قدرتمند تولید تصویر وارد حوزه عمومی شده‌اند، محققان هشدار داده‌اند که این سیستم‌ها پتانسیل سوءاستفاده برای تولید تصاویر غیرقانونی را دارند.

در ماه مه، وزیر کشور و وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، بیانیه مشترکی صادر کردند و متعهد شدند که با افزایش هشداردهنده تصاویر نفرت انگیز تولید شده توسط هوش مصنوعی از کودکانی که توسط پدوفیل‌ها مورد استثمار جنسی قرار می‌گیرند مقابله کنند. گزارش IWF جزئیاتی را نشان می‌دهد که چگونه محققان یک ماه را صرف ثبت تصاویر هوش مصنوعی در یک وب‌سایت سواستفاده از کودکان تاریک کردند و نزدیک به ۳هزار تصویر مصنوعی پیدا کردند که طبق قوانین بریتانیا غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: 

تحلیلگران می‌گویند روند جدیدی از هکرهای دارک وب وجود دارد که از قربانیان کودک آزاری شناخته شده عکس‌های تکی می‌گیرند و تعداد بیشتری از آنها را در محیط‌های مختلف برای سوء استفاده جنسی بازسازی می‌کنند. یک پوشه که آنها پیدا کردند حاوی ۵۰۱ تصویر از یک قربانی دنیای واقعی بود که حدود ۹ تا ۱۰ ساله بود که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند. در این پوشه، شکارچیان همچنین یک فایل مدل هوش مصنوعی تنظیم شده را به اشتراک گذاشتند تا به دیگران اجازه دهد تصاویر بیشتری به این ترتیب تولید کنند.

کد خبر 801379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha