دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رشد ۱۳ درصدی استعمال دخانیات در حوزه نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله شرایط خاصی ایجاد کرده است.

سیگار کشیدن

به گزارش همشهری آنلاین، محمود حاجیلویی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست تخصصی با موضوع تشکیل میز تخصصی مبارزه با استعمال دخانیات به منظور سیاستگذاری و راهبری مسائل اساسی این حوزه اظهار کرد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد در مصرف کلی دخانیات روند رو به رشد داریم که این امر مسأله‌ای نگران کننده است.

وی با بیان اینکه این روند رو به رشد مصرف دخانیات وقتی به نوجوانان می‌رسد شرایط حادتری پیدا می‌کند، توضیح داد: رشد ۱۳ درصدی استعمال دخانیات در حوزه نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله شرایط خاصی ایجاد کرده است. این امر در دختران نوجوان حادتر است و شاهد رشد ۱۳۳ درصدی در این حوزه بین نوجوانان دختر هستیم.
 
دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: گزاره قطعی در این زمینه داریم و آن این است که اعتیاد سبک مقدمه اعتیاد سنگین است. ۷۰ تا ۸۰ درصد کسانی که اعتیاد سنگین دارند اعتیاد سبک داشتند و در جهنم ورود به اعتیاد سنگین و مواد مخدر از سیگار شروع می‌شود.

وی افزود: هدفگذاری برنامه‌های ملی که در کشور دنبال می‌شود کاهش مصرف ۳۰ درصدی دخانیات در کشور تا سال ۲۰۲۵ است به طوری که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اگر این روند ادامه یابد در سال ۲۰۲۵ جزو کشورهایی هستیم که مصرف دخانیات در آن رقم قابل توجهی دارد.

کد خبر 801219
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نشاط TR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    خوشبحال والدینشون که خبر از دختراشون ندارن😭😭😭😭
  • AU ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    پیشنهاد من دیدن با دقت فیلم تاراج پس از مطالعه این خبر است