وقتی در مسابقات ٢٠٢٢ گرندپری مراکش مدال آورد با چادر روی سکوی کسب مدال ظاهر شد. موقع به گردن آویختن مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا هم چادر به سر داشت.

دارابیان

روزنامه همشهری؛  گروه خانواده_ رابعه تیموری :حالا هم در رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو، در حالی به‌عنوان قهرمان طلایی رشته دوومیدانی شاخه پرتاب دیسک ماده اف ۵١ و ۵٢ روی سکوی قهرمانی ایستاد که چادر بر سر و پرچم ایران را بر دوش داشت.

او موقع چشیدن حلاوت افتخارآفرینی برای مردم کشورش، از غم بزرگ کودکان غزه که این‌روزها گلوی مسلمانان را به‌سختی می‌فشرد، غافل نبود و با تقدیم مدال طلای خود به کودکان شهید غزه، مهربانی، متانت، افتخارآفرینی و ارزش‌مندی بانوان ایرانی را تمام‌وکمال به جهانیان نشان داد.

کوچک‌ترین فرزند خانواده دارابیان ٤٠سال پیش با نقص‌عضو مادرزادی در دو پا و یک دست به دنیا آمده و از همان زمان تولد تنها دستش هم فقط ٤انگشت داشته است، اما هر روز که قد کشیده نشان داده تفاوت‌های او با افراد عادی بزرگ‌تر از تفاوت‌های ظاهریش است.

الناز دارابیان با وجود همه دشواری‌ها و محدودیت‌هایی که معلولیتش برایش ایجاد کرده تا مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی تحصیل کرده و در رشته‌های هنری مختلف هم حرفی برای گفتن دارد، اما وارد شدن او به دنیای ورزش و دنبال کردن رشته دوومیدانی در شاخه پرتاب دیسک نامش را به‌عنوان یک بانوی افتخارآفرین ایرانی بلندآوازه کرده است.

الناز دارابیان که صاحب چندین مدال خوش رنگ پارالمپیکی در این رشته است، درباره استفاده از پوشش چادر می‌گوید: «به قول رهبر معظم انقلاب حجاب مانع پیشرفت نیست و من این موضوع را کاملا لمس کرده‌ام. گرچه حین تمرین و مسابقه نمی‌توانم با چادر حاضر شوم اما در همه اعزام‌ها و حتی در هنگام دریافت مدال، چادر سر می‌کنم. شاید برخی‌ها بگویند که این پوشش برای فردی مثل من سخت است اما من این سختی را احساس نمی‌کنم و معتقدم اگر هم سخت باشد، بسیار ارزشمند است.»


شنیدن خبر بمباران بیمارستان المعمدانی و قتل عام کودکان فلسطینی در روزهای برگزاری مسابقات هانگژو، دل مهربان این بانوی ورزشکار ایرانی را به درد آورده و با تقدیم مدال طلایش به این کودکان شهید، همدردی خود با آنها را نشان داده است.

کد خبر 801064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha