سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورشیان تامیل، نیروهای دولتی سریلانکا را به نقض تعهدات متهم کردند

قرار بود ارتش از استفاده از تسلیحات سنگین در حالی که حدود 50 هزار غیرنظامی در آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان گیر افتاده‌اند، خودداری کند.

خبرگزاری اتریش از کلمبو گزارش داد، هم ارتش و هم شورشیان تامیل تایید کردند پیکارها در حوالی منطقه مولایویکایل (Mullaivikkal)، در 390 کیلومتری شمال کلمبو، نوار ساحلی باریک حدود شش کیلومتر مربع در استان مولایتیوو ادامه دارد.

دولت سریلانکا تخمین می‌زند حدود 20 هزار غیرنظامی در این منطقه گیر افتاده باشند، اما دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل از وجود دستکم 50 هزار نفر در منطقه درگیری‌ها سخن می‌گوید.

ببرهای آزادیبخش تامیل روز سه‌شنبه همچنین نیروی هوایی و ارتش سریلانکا را به تداوم استفاده از تسلیحات سنگین و نیز حملات هوایی متهم کردند. این در حالی است که دولت تعهد داده بود ارتش از نیروی هوایی استفاده نخواهد کرد.

پایگاه خبری تامیل نت، نزدیک به شورشیان دوشنبه شب اعلام کرد ارتش گلوله توپ و راکت‌ پرتاب کرده است، ادعایی که با تکذیب ارتش مواجه شد و اعلام کرد توقف عملیات رزمی نباید "با تفسیر اشتباه" آتش‌بس خوانده شود.

کمک‌های بین‌المللی در حال رسیدن به سریلانکاست تا بین 170 غیرنظامی تقسیم شود که از مناطق جنگی به سوی اردوگاه‌های تحت کنترل دولت گریخته‌اند. حدود 113 هزار نفر از 19 آوریل از این مناطق گریخته‌اند.

ارتش سریلانکا می‌گوید در مرحله نهایی سرکوب شورشیان تامیل است که از 25 سال پیش تاکنون برای استقرار کشوری مستقل در شمال سریلانکا برای اقلیت تامیل می‌جنگند.

کد خبر 80083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز