از اوایل هفته‌ای که گذشت پویش «شهر شعر» توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران آغاز شد. در این پویش که به‌ مناسبت روز حافظ و هفته شعر و ادب فارسی راه‌اندازی شد، در و دیوار شهر رنگ و روی شعر فارسی گرفت و تصویر بیش از ۱۰۰ شاعر کشورمان به همراه گزیده‌ای از آثارشان در سطح شهر نصب شد.

حامد عسگری

همشهری- پریسا نوری:  شعر «رفت و غزلم چشم به راهش نگران شد/ دلشوره‌ی ما بود، دل آرام جهان شد» از جمله اشعاری است که از «حامد عسگری» شاعر جوان و خوش ذوق کشورمان بر سطح شهر می‌بینیم. به این بهانه سرکی به خلوت شاعر جوان و خوش ذوق کرمانی زده‌ایم.

بیشتر اوقات در خانه‌ام

به‌دلیل خانه‌نشینی و مشغله بسیار از همایش «شهر شعر» خبر ندارد و وقتی مطلع می‌شود بنری از شعر و تصویرش در سطح شهر منتشر شده می‌خواهد تصویر بنر را برایش ارسال کنیم. آقای شاعر دلیل خانه‌نشینی‌اش را هم اینطور می‌گوید:‌ «مشغول نوشتن چند کتاب هستم. یکی کتابی درباره زندگی حضرت فاطمه(س) است که باید تا قبل از رسیدن ایام‌فاطمیه به چاپ برسد و همزمان با این کتاب مشغول نگارش یک رمان هستم.» از این شاعر جوان که غزل‌هایش لحنی صمیمی با چاشنی طنز دارد به تعبیر محمدعلی بهمنی سهمی از شیرین‌کاری‌های زبانی خودش را دارد، با لهجه شیرین بمی درباره نام و موضوع کتاب‌ها اینطور می‌گوید: «کتاب‌هایم فعلا اسم ندارند ولی موضوعشان همانطور که گفتم یکی درباره زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) و دیگری یک رمان تاریخی عاشقانه مربوط به عصر قاجار است.»

حلقه شعرا وسیع باشد

عسگری که معتقد است شعر ملی‌ترین هنر ایرانی است اجرای برنامه‌ها و همایش‌هایی با موضوع شعر و ادب پارسی را اتفاق خوبی می‌داند به شرطی که مستمر باشد. او در این‌باره بیشتر توضیح می‌دهد:‌ «اگر این دست برنامه‌ها ادامه‌دار باشد و فقط مختص یک روز یا یک همایش نباشد، باعث می‌شود شعر و شاعر شناخته شود و شعرش دست به‌دست بگردد.» او می‌افزاید: «من اطلاع ندارم که کدام شاعران در این پویش معرفی شده‌اند اما معتقدم برای این کار فرهنگی بهتر است گستره و حلقه شاعرانی که نامشان می‌آید وسیع باشد و به‌ویژه از همه اندیشه‌ها و نگاه‌ها حضور داشته باشند تا سلیقه مخاطبان پاسخ داده شود و از آن مهم‌تر شهروندان فکر نکنند از نگاه شهرداری یا دولت فقط عده خاصی شاعر هستند.»

اطلاعات فوری:

حامد عسگری

تولد: ۱۰خرداد۱۳۶۱ در بم

تحصیلات: لیسانس حقوق قضایی

ویژگی: شاعر، ترانه‌سرا و ‌نویسنده

آثار: سرمه‌ای، پری شب، پریدخت، خانمی که شما باشید، گدار و...

کد خبر 800716
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha