مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

بسیاری از والدین از بدغذایی کودکشان رنج می‌برند، ولی نمی‌دانند سبک فرزندپروری نادرست آنها باعث بروز این رفتار در فرزندان‌شان می‌شود.

کودک

روزنامه همشهری؛  گروه خانواده_ رابعه تیموری :سپیده دانایی، روانشناس کودک، رفتارهای زیر را از عوامل بدغذایی کودکان ذکر می‌کند:
• مادر یا دیگر مراقبین کودک از غذا به‌عنوان ابزاری برای تنبیه کودک استفاده می‌کنند. مثلا او را مجبور می‌کنند غذایی را که دوست ندارد بخورد، کودک نیز این عمل را می‌آموزد و لجبازی خود را از طریق غذا نخوردن نشان می‌دهد.


• به ساعات غذا خوردن در خانواده اهمیت داده نمی‌شود. رعایت دقیق ساعت غذا خوردن و داشتن برنامه غذایی، به کودک اهمیت خوردن غذا را نشان می‌دهد.


• سخت‌گیری بیش‌ازحد در آداب تغذیه نیز غذا خوردن را در ذهن کودک تبدیل به عملی ملال‌آور می‌سازد. تا حدودی طبیعی است غذا از قاشق کودک بریزد یا تمایل داشته باشد از غذایی بیشتر و از غذایی دیگر کمتر بخورد، بنابراین نباید حتما اصرار داشت هر آنچه و به هرگونه که والدین می‌پسندند کودک نیز به همان طریق عمل کند.


• اصرار بیش‌ازحد به غذا خوردن اشتیاق کودک را از میان می‌برد و کودک از غذا به‌عنوان شیوه‌ای برای جلب توجه استفاده می‌کند.

 

کد خبر 800301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha