رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، آذربایجان غربی کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور کسب کرد.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به آخرین نتایج و آمار منتشره از مرکز آمار ایران «طرح نیروی کار سال ۱۴۰۲» گفت: بر اساس آخرین نتایج مرکز آمار ایران، آذربایجان غربی با نرخ بیکاری ۵.۱ درصدی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور کسب کرد.

حسین سپهری ادامه داد: این نرخ در مقایسه با میانگین کشوری که ۷.۹ درصد می باشد، به میزان ۲/۸ درصد کمتر بوده و در مقایسه با دوره مشابه در سال ۱۴۰۱ استان نیز ۲ درصد کاهشی بوده است.

وی افزود: در نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نیز بر اساس آخرین نتایج مرکز آمار، آذربایجان غربی با ۴۵.۶ درصد رتبه، چهارم بین استان‌های کشور را کسب کرده که در مقایسه به میانگین کشوری یعنی ۴۱.۶ درصد، به میزان ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی می گوید: در شاخص نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نیز بر اساس آخرین آمار منتشر شده، آذربایجان غربی با ۴۳.۰۳ درصد رتبه دوم بین استان‌های کشور و در مقایسه با میانگین کشوری یعنی ۳۸.۳ درصد، به میزان ۵ درصد افزایش داشته است.

سپهری روند عملکرد مثبت و رو به رشد ناشی از اجرای سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، سرمایه گذاری‌های انجام شده، بهره برداری از طرح‌های عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی و معدنی راکد در استان طی دو سال اخیر را از علل اصلی کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی عنوان کرد.

کد خبر 799260
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha