شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

حمید ضیایی‌پرور: یک شرکت مخابراتی نپالی قصد دارد برای کمک به کوهنوردان بلندترین قله جهان، خدمات تلفن همراه را به قله اورست توسعه دهد. صدها کوهنوردی که هر‌ساله به قله 8 هزار و 850 متری اورست صعود می‌کنند برای صحبت با خانواده‌شان به تلفن‌های ماهواره‌ای گران‌قیمت متکی هستند زیرا این منطقه دورافتاده هیمالیا تسهیلات ارتباطی ندارد.

طبق اعلام مدیر بخش خدمات ماهواره‌ای نپال تلکام، این شرکت با استقرار آنتن‌های تلفن همراه در 4 منطقه تکدین، مانجو، فریچ و گوراک قله اورست را تحت پوشش شبکه قرار می‌دهد.

این خبر را خواندیم داغ دلمان تازه شد. مردیم از بس توی همین تهران خودمان، خطوط تلفن همراه یا آنتن نداد یا وقتی وصل شد خط رو خط یا همان بهتر است بگوییم خط تو خط شد.

یکبار وقتی وصل می‌شود صدای طرف مقابل نمی‌آید و یکبار صدای شما نمی‌رود ولی صدای طرف مقابل شنیده می‌شود ولی طی تمام آن 20‌یا‌30 ثانیه‌ای که ارتباط یکطرفه برقرار شده هزینه برای شما منظور می‌شود.

برخی اوقات هم چند بار باید تماس ناموفق بگیری تا بالاخره بتوانی ارتباط برقرار نمایی. راه‌رفتن برای پیدا کردن نقطه بهتر برای ارتباط هم که ورد‌زبان‌ها‌ست و به آنتن‌های پرنده شهرت دارد.

برخی اوقات هم دقیقا راس 5/4 دقیقه بعد از مکالمه، ارتباط قطع می‌شود نه یک ثانیه کم و نه یک ثانیه زیاد. اختلال فنی به‌دلیل کابل برگردان هم که به‌طور متمادی تکرار می‌شود.

بهای اینترنت موبایلی یا همان GPRS هم که بسیار گران است و باید عطای آن را به لقایش بخشید. حالا در یک چنین گیر و داری شنیدن خبر تحت پوشش قرار گرفتن قله اورست توسط مخابرات نپال، نمکی بر زخم مشترکان ایرانی است که حسرت یک ارتباط سریع، با کیفیت و بدون اختلال  فنی در دلشان مانده است

کد خبر 79849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز