بازار میوه و سبزی در هفته‌های اخیر از کم نوسان‌ترین بازارها بوده است و قیمت ها نسبت به هفته قبل کمترین تغییر را نشان می‌دهد.

بازار میوه

به گزارش همشهری، نگاهی به نرخنامه جدید اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران که جدیدترین قیمت عمده فروشی میوه، سبزی و صیفی را نشان می‌دهد، حاکی از آن است که نرخ عمده‌فروشی این اقلام نسبت به هفته‌های قبل نوسان زیادی نداشته است.

در مغازه‌های سطح شهر نیز مشاهدات میدانی نشان می‌دهد با توزیع انبوه میوه‌ها و دیگر محصولات پاییزی، قیمت‌ اغلب محصولات بدون تغییر بوده یا با نوسان کمی همراه بوده است. با این حال نگاهی به میانگین قیمت محصولات در میوه فروشی ها و مقایسه آن با کف و سقف نرخ عمده فروشی نشان می‌دهد بعضی از خرده فروشان، محصولات را با سودی بیش از سود مجاز عرضه می‌کنند.

حداکثر سودی که بر اساس مصوبه اتحادیه میوه فروشان، مغازه‌های سطح شهر می‌توانند به قیمت خرید خود اضافه کنند ۳۵ درصد است در حالی که برخی مغازه‌های میوه‌فروشی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد سود روی محصولاتشان می‌کشند. با این حال به نظر می‌رسد بازار میوه دست کم تا شب عید حاشیه‌هایی از جنس بالا رفتن قیمت نداشته باشد. نایب رئیس اتحادیه باغداران، هفته پیش از افزایش دوبرابری تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل خبر داد و اعلام کرد نیمی از این میزان مازاد نیاز داخلی است که باید صادر شود.

                             

سود غیرمجاز برخی میوه فروشی ها | آخرین قیمت میوه و سبزی را ببینید

کد خبر 798475
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha