شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: غلامحسین الهام در نشست خبری روز شنبه پنجم اردیبهشت با خبرنگاران به تشریح مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیاست داخلی و خارجی پرداخت.

به گزارش شبکه خبر، غلامحسین الهام سخنگوی دولت، در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: بحث ما در این زمینه، بحث تغییر رفتار است، باید تغییراتی به صورت عملی در رفتار مشاهده شود و روش‌های سلطه جویانه و ادبیات ظالمانه کنار برود و احترام و حقوق متقابل به معنای واقعی حفظ شود.

الهام، با بیان اینکه بر اساس حقوق بین الملل و حفظ احترام متقابل، آماده گفتگو هستیم، تصریح کرد: دوره ادبیات تهدیدآمیز به سر آمده است و بردی هم ندارد، ما با منطق روشن آماده گفتگو با همه جهان هستیم و مسائل را هم در چارچوب گفتگوی منطقی و درست و احترام متقابل، قابل حل می‌دانیم.

سخنگوی دولت، در خصوص بسته پیشنهادی جدید ایران به 1+5 و برنامه دیدار جلیلی و سولانا گفت: این مسائل به ارائه بسته جدید از جانب جمهوری اسلامی ایران بستگی دارد و هم اکنون در حال کار کردن روی این بسته هستند و همان طور که قبلاً هم اعلام شده است، برخی از موارد پیشنهادی در بسته قبلی، منتفی و با توجه به شرایط کنونی، موارد و پیشنهادهای جدیدی ارائه شده است.

الهام افزود: همه مسائل مطرح شده در بسته پیشنهادی جدید، با توجه به تحولات اخیر در عرصه بین‌المللی نگاشته و با نگاه دقیق تنظیم شده است و باقی موارد آن نیز در حال تنظیم است و بعد از ارائه بسته می‌توان درباره مذاکرات صحبت کرد.

سخنگوی دولت، در بخش دیگری از نشست خبری خود، با بیان اینکه استفاده از روادیدهایی که خارج از مسیر سازمان حج و زیارت و نظارت دولت، برای زیارت عتبات عالیات صادر می‌شود، ممنوع خواهد شد، افزود: این اقدام، نقش مؤثری در امنیت خاطر و آرامش روحی و مادّی زائران عتبات خواهد داشت.

الهام، با تسلیت شهادت شماری از هموطنان که در مسیر زیارت عتبات عالیات و در پی عمل شوم تروریستی، شهید شدند، از مردم خواست از سفر با روادیدهایی که خارج از مسیر سازمان حج و زیارت صادر می شود، پرهیز کنند.

سخنگوی دولت گفت: این افراد در مسیر احیای ارزش‌های متعالی انسانی، یعنی آزادگی و دین مداری و ارزش‌های متعالی اخلاقی که در کربلا متجلّی شد، به شهادت رسیدند.

الهام گفت: سازمان حج و زیارت، با برنامه ریزی و گسترش شمار  زائران، امکان زیارت و امنیت آنان را تامین می‌کند و سفرهای خارج از این چارچوب، ممکن است آفت‌هایی داشته باشد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد، این مسیر که در طول تاریخ با عشق و ارادت و پذیرش همه خطرات مردم را در مسیر نگه داشته است، بدون خطر و با شور و اشتیاق ادامه یابد.

الهام در پاسخ به پرسش رویترز مبنی بر اینکه آیا دولت با این نامه، کاهش محکومیت صابری در دادگاه تجدید نظر را خواستار است، افزود: این مسئله به قوه قضائیه بستگی دارد که قوّه مستقلی است و تاکید رئیس جمهوری نیز تاکید متعارفی است که در بسیاری از مواردی که به ایشان مراجعه می‌شود، صورت می‌گیرد.

سخنگوی دولت گفت: نامه دفتر رئیس جمهوری درخصوص رکسانا صابری، هیچ خدشه‌ای به استقلال دستگاه قضایی وارد نمی‌کند و این قوه همچون گذشته به صورت مستقل تجدید نظر در این حکم را نیز بررسی خواهد کرد.

کد خبر 79838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز