معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در بین زباله‌های تَر جمع‌آوری شده شهروندان اصفهانی، روزانه ۲۰ تُن میوه گندیده جمع‌آوی می‌شود.

صادرات میوه

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بقایی روز دوشنبه در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اصلاح این امر در گرو بازنگری در فرهنگ استفاده از میوه‌جات و بازنگری شهروندان در فرایند خرید و مصرف مورد نیاز آنهاست.

وی با اشاره به وجود سامانه «اصپاک» برای جمع‌آوری پسماند خشک اظهار کرد: این سامانه نماد تحول عظیم در حوزه جمع‌آوری پسماند خُشک و تَر در اصفهان است که علاوه بر جمع‌آوری پسماند خشک اقدام به جمع‌آوری پوست‌ میوه در روزهای جمعه می‌کند.

بقایی تصریح کرد: این سامانه مقدمه‌ای برای چشم‌انداز اُفق ۱۴۱۰ در حوزه خدمات شهری و کاهش ۲۰۰ تُن زباله از سطح شهر اصفهان است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: به تقریب از هر ۲۰۰ تُن زباله بیش از ۵۰ تُن شیرابه،۵۰ تُُن مواد سلولوزی، ۲۰ تا ۳۰ تُن منسوجات و حدود ۶۰ تن تُفاله چای جمع‌آوری و جداسازی‌ می‌شود.

وی همچنین از دیگر اقدامات جدید معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان را افتتاح تصفیه‌خانه «نانو اُزن» بازچرخانی پساب عنوان کرد و افزود: این اقدام که توسط یک شرکت دانش‌بیان صورت گرفته است؛ انقلاب بزرگی در تصفیه‌خانه‌های پساب ایجاد می‌کند و تا ماه آینده نخستین ماشین جارو زنی کم‌عرض تولید شده ایران در اصفهان رونمایی می‌شود.

بقایی گفت: با توجه به دغدغه‌ مدیریت شهری برای حفظ و نگهداری فضای سبز شهر، این تصفیه‌خانه با بالاترین استاندارد ممکن تا اوایل آبان سالجاری افتتاح می‌شود.

وی از دیگر مشکلات شهر اصفهان را استحصال آب‌های سطحی در این دیار عنوان کرد و گفت: در این راستا حفر چاه‌های جذبی و کانال در کنار خیابان‌ها و ایجاد اَبرمخزن‌ها برای هدایت آب‌های سطحی پیشنهاد و پروژه‌ای در همین راستا برای سال آینده طراحی شده است.

بقایی همچنین از برپایی جلسات کارگروه سیلاب دو هفته یکبار در شهرداری خبر داد و گفت: در این جلسه، تمام گذرها و سپتینگ‌های شهر برای زمان بارش‌ها آماده‌سازی و نقاط مُستعد آبگرفتگی سطح شهر شناسایی و ثبت شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات نظافت شهری و کمبود نیروی انسانی در این زمینه گفت: بزودی با اختصاص۴۰ دستگاه خودروی نظافت کم‌عرض به کوچه‌ها، نظافت مکانیزه در سطح شهر بیشتر و از ابتدای آبان این کار بصورت آزمایشی و به مدت شش ماه انجام می‌شود.

وی همچنین از تغییر اساسی در قرارداد پیمانکاران تحت عنوان"شست‌وشوی محلات" خبر داد و خاطرنشان کرد: شیرابه‌ حاصل از باز شدن درب پلاستیک زباله‌ها توسط زباله‌گردها موجب افزایش شیرابه‌ها در سطح خیابان‌ها می شود که به همین دلیل طی ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد از محله‌های شهر یکبار شست‌وشو شده است.

بقایی گفت: در راستای فرهنگسازی، موضوع برچسب‌زنی کیسه زباله‌های خارج از نوبت شهروندان توسط پیمانکار لحاظ شده است و افرادی که خارج نوبت اقدام به زباله‌گذاری کنند، شناسایی می‌شوند.

وی دیگر اقدام خدمات شهری در راستای جلب رضایت مردمی را ایجاد مرکزی به نام «اداره کنترل و فرماندهی» در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: این مرکز مطالبات فوری مردم را پس از سامانه ۱۳۷ بصورت پیام‌های فوری و مستقیم به مرکز «اداره کنترل و فرماندهی» اطلاع رسانی می‌کند تا همکاران شهرداری در کمترین زمان ممکن، آن خواسته را پیگیری کنند.

کد خبر 798048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • احمدی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 0
    اگر ارزان تر بدهند همه مردم میخرند و دیگر فاسد نمیشود که به زباله تبدیل شود246