معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه لایروبی مسیل‌ها پرداخت.

نظری

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، حسین نظری در تور بازدید از روند لایروبی مسیل‌های تهران گفت: با توجه به بارش برف و باران در فصل‌های پیش رو نیازمند لایروبی مسیل‌ها هستیم. حوزه آبگیر کن یکی از بزرگترین حوزه‌های آبگیر تهران است. گل و لای آبهای سطحی که در این منطقه جاری می‌شوند، در حوضچه وسک رسوب می‌شوند.

او افزود: در منطقه حصارک سه حوضچه رسوبگیر به وسعت ۲۰ در  ۷۰  متر  وجود دارد. ۳۶ هزار متر مکعب رسوب به شکل سالانه از این حوضچه‌ها جمع‌آوری می‌شود. 

نظری با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در رابطه با لایروبی گفت: ما براساس اعلام نیاز دست به تأمین نیرو و اقدامات اجرایی می‌زنیم. نقاطی که گلوگاه تجمع آب هستند شناسایی شدند، این نقاط را نمی‌توان کاهش داد و ما تنها امکان نگهداری و رسوب‌گیری دارند. در برخی گلوگاه‌ها نیازمند توسعه هستیم و در رابطه با با نقطه‌ای در خیابان ولیعصر (عج) دست به توسعه زدیم.

وی ادامه داد: سال قبل نسبت به سال ماقبل آن بارندگی‌های برف و باران بیشتر بود، اما انصافا عوامل خدمات شهری عملکرد قابل قبولی داشتند و آبگرفتگی منجر به بروز خسارت در در شهر تهران نداشتیم.

لایروبی ۷۰۰ کیلومتر شبکه آب و ۱۰ هزار کیلومتر از انهار لایروبی می شوند

معاون شهردار تهران تاکید کرد: ۷۰۰ کیلومتر شبکه اصلی جمع‌آوری ‌آب‌های سطحی و ۱۰ هزار کیلومتر انهار و رودها همگی در سطح شهر تهران تا پیش از آغاز بارش‌ها لایروبی خواهد شد. همچنین ۸۰۰ نقطه به عنوان گلوگاه آبگرفتگی بر اساس پیام شهروندان به سامانه ۱۳۷ که منشاء عمرانی داشته است در سطح مناطق ۲۲ گانه شناسایی و به مناطق شهرداری ابلاغ شد که تا کنون ۵۰۰ نقطه برطرف و مابقی نیز تا پیش از آغاز بارش‌ها برطرف خواهد شد.

او افزود: امسال از طریق سازمان پسماند و براساس اعلام نیاز مناطق دست به تأمین تجهیزات زده‌ایم اما باید قبول کرد که تأمین تمام تجهیزات به یکباره ممکن نیست و نیاز به زمان داریم.

معاون خدمات شهری در رابطه تغییر در شیوه نظافت شهر توضیح داد: بخشی از تجهیزات شهر فرسوده است، مباحثی همچون لایروبی، کانال‌ها و پسماند موضوعاتی بودند که در ۶ سال گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفتند. اگر بخواهیم نظافت شهر بهتر شود، نیازمند نوسازی بیشتری هستیم. مدیرعامل پسماند نشست‌هایی برگزار کرد و پس از نشست مشترک با شهردار تهران، فهرست بهای جدید ابلاغ و قراردادهای جدید تهیه شده است، اوایل هفته بعد اولین مناقصه در مناطق ۱،۳،۸, ۲۱ و ۲۲ به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد و پس جمع بندی این به سایر مناطق تسری پیدا خواهد کرد.

به گفته نظری نوع قرارداد با پیمانکاران از نظر نوع و سطح قرارداد تغییر خواهد کرد:«نظافت شهر تغییر اندکی داشته اما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و نباید توقع داشت در کوتاه مدت به نقطه مطلوب برسیم. نوسازی مخازن نیز در سال گذشته پیگیری شد و در بسیاری از مناطق تغییر کرد.۴۰ درصد مخازن تهران نو شد. تغییر شکل مخازن هم در برخی مناطق مرکزی به شکل محدود انجام شد و با توجه به مشکلات هنوز به جمع بندی نرسیده است.

کد خبر 797782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha