جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

در چند سال اخیر، تغییر الگوی زندگی و تبلیغات گوناگون موجب شده که توجه جوانان به ورزش به خصوص پرورش اندام بیشتر جلب شود.

در این بین گروهی با نام‌نویسی در باشگاه‌های ورزشی و زیر نظر مربی، ورزش بدنسازی را شروع کرده و به تدریج پیشرفت می‌کنند. اما گروه دیگری هم هستند که صبر کمتری دارند و علاقه‌مندند این راه را یک‌شبه پیموده و هرچه سریع‌تر به اندام دلخواه خود دست یابند.

این افراد معمولا طعمه‌های مناسبی برای افراد سود جویی هستند که راه استفاده از انواع دارو‌های غیرمجاز برای رسیدن به اندام دلخواه را پیشنهاد می‌کنند.

این درحالی است که بنا بر گفته متخصصان، اغلب این دارو‌ها پیامد‌های منفی بسیاری برای بدن به همراه دارد و مصرف آنها بسیار خطرناک است. به همین منظور توصیه می‌شود مدیران باشگاه‌های ورزشی در این مورد نظارت بیشتری اعمال کنند و از حضور افرادی که اقدام به فروش اینگونه دارو‌ها در باشگاه‌ها می‌کنند جلوگیری به‌عمل آورند.

میزبانی پرهزینه طبیعت

آخر‌هفته‌ها تفرجگاه‌ها و طبیعت اطراف تهران در تسخیر شهروندانی است که طبق رسم دیرینه برای گشت و گذار به دامن طبیعت پناه می‌برند. اینکه شهروندان تا این حد به طبیعت علاقه دارند خبر خوبی  است و باعث انس بیشتر مردم و طبیعت می‌شود.

اما دود منقل‌هایی که شهروندان در دامن طبیعت برای پخت غذا درست می‌کنند مستقیما به چشم طبیعت می‌رود. در این پیک‌نیک‌های یکروزه معمولا شهروندان آتشی به پا می‌کنند و به گشت‌گذار در طبیعت می‌‌پردازند که هر دوی آنها می‌تواند برای محیط‌ ‌زیست هزینه داشته باشد.

آتش در صورتی که مهارنشده رها شود می‌تواند خطرآفرین باشد و طبیعت‌گردی شهروندان هم معمولا به خسارت وارد آمدن به طبیعت ختم می‌شود. زباله‌هایی هم که برخی از شهروندان در طبیعت رها می‌کنند هزینه دیگری است که محیط زیست باید برای طبیعت‌گردی شهروندان بپردازد.

رودخانه‌ها هم معمولا به عنوان یک سطل بزرگ زباله تلقی می‌شوند و  شهروندان زباله هایشان را در آنها می‌ریزند. بهتر است آخرهفته‌ها کمی با طبیعت مهربان‌تر باشیم.

خصوصی‌سازی

بسیاری از شهروندانی که از مراکز خرید بزرگ در تهران خرید می‌کنند با یک مشکل ناخوشایند روبه‌رو هستند. در بسیاری از این مراکز و پاساژ‌ها که معمولا حتی چندین رستوران و کافی‌شاپ هم وجود دارد وقتی که سراغ دستشویی عمومی را بگیرید، می‌گویند دستشویی، عمومی نیست و مخصوص کسبه است و کسبه هم وقتی که در موارد اضطراری برای گرفتن کلید دستشویی به آنها مراجعه کنید، می‌گویند به دستور هیات مدیره اجازه ندارند به مشتری‌ها کلید بدهند.

اینکه شما اصلا از این فروشگاه‌ها خرید کرده باشید یا نه هم هیچ تاثیری بر تصمیم قاطع هیات مدیره ندارد. سؤال اینجاست که چرا راحتی و رفاه شهروندانی که ماهیت فروشگاه‌ها به حضور و خرید آنها بستگی دارد این قدر بی‌اهمیت است.

مسلما اگر شهروندان از مراکز و پاساژ‌ها خرید نکنند، هیات مدیره آنها باید به جای پیداکردن راهکاری برای خصوصی‌سازی دستشویی‌ها، به فکر پیدا کردن مشتری باشند.

کرایه‌ها همچنان سوژه‌اند

با وجود گذشت یک ماه از سال جدید، کرایه‌ تاکسی همچنان سوژه داغی است که همه آن را دنبال می کنند. متاسفانه دریافت سلیقه‌ای کرایه تاکسی که در برخی موارد انجام می‌شود، زمینه‌ای برای درگیری و مشاجره لفظی بین مسافر و راننده فراهم می‌کند.

این در حالی است که سازمان تاکسیرانی برای حل این مشکل اخیرا اعلام کرده است که همه تاکسی‌ها باید به برچسب کرایه مجهز باشند. با این حال هنوز این برچسب‌ها نصب نشده‌اند و مشکل برای آنهایی که به جای تاکسی از مسافربر‌های شخصی استفاده می‌کنند به قوت خود باقی است.

در این بین تنها تعامل سالم بین راننده و مسافر  بیدار بودن وجدان آنها ست که می‌تواند از حجم مشاجره‌ها بکاهد.

کد خبر 79762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز