مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

با اینکه پاییز شروع شده است ولی هنوز هم سبزیجات تابستانی در سبزی‌فروشی‌ها به وفور پیدا می‌شود.

خورش

همشهری آنلاین: لوبیا سبز هم از این سبزی‌هاست که معمولا با آن یا لوبیاپلو درست می‌کنند یا خوراک لوبیا. البته کوکوی آن هم رایج است ولی به احتمال زیاد خورش آن را تا به‌حال نخورده‌اید. خورش لوبیاسبز یک خورش متفاوت و خوشمزه است، امتحانش کنید.

مواد لازم 

۵۰۰ گرم لوبیا سبز
۵۰۰ گرم گوشت گوسفندی
۱ عدد پیاز بزرگ
۲ حبه سیر
۲ ق‌س رب گوجه‌فرنگی
۲ ق‌س غوره
۲ عدد گوجه‌فرنگی
نمک، فلفل و زردچوبه 
به مقدار لازم
روغن کمی

۱. پیاز را پوست کنده بشویید، سپس خلالی خرد کنید و در مقداری روغن سرخ کنید. گوشت را به شکل خورشی خرد کرده و به پیازداغ افزوده و خوب تفت دهید.

۲. لوبیاسبزها را هم پاک کرده و بشویید و به اندازه حدود پنج سانتی‌متر برش بزنید و بعد آنها را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید تا همراه با گوشت سرخ شوند.

۳. گوجه‌فرنگی‌ها را پوست کنده، سپس به صورت نگینی خرد کنید و به مواد درون تابه اضافه کنید. حبه‌های سیر را هم رنده کنید و به مواد بیفزائید.

۴. رب را هم به مواد افزوده و حدود سه لیوان آب بریزید و در ظرف را بگذارید تا مواد خورش یک ساعت با حرارت ملایم بپزند. وقتی گوشت پخت، نمک، فلفل، زردچوبه و غوره را به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا حدود نیم ساعت دیگر خورش بجوشد تا مزه‌دار شود. این خورش را با برنج سرو کنید.

فوت‌وفن

چون لوبیاسبز، سبزی با بافت سخت است و در اثر جوشیدن باز و شل نمی‌شود پس اگر همزمان با گوشت ریخته شود و مدت طولانی بپزد، مشکلی برای شکل و قیافه خورشتان پیش نمی‌آید.

گوجه‌فرنگی‌ها را در یک کاسه بگذارید، روی آنها آب‌جوش بریزید و بعد از مدتی آنها را زیر آب سرد بگیرید تا پوستشان به راحتی کنده شود.

کد خبر 797395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha