رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گفت: قیمت تخم‌مرغ در چند وقت اخیر روند ثابتی داشته است، اما با توجه به افزایش هزینه‌های تولید بایستی قیمت‌ تخم‌مرغ نیز اصلاح شود.

تخم مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، حمید کاشانی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ روند ثابتی داشته، افزود: در حال حاضر تخم‌مرغ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود. یعنی قیمت مصوب درب مرغداری کیلویی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است که با قیمت ۴۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تخم‌مرغ کمتر از نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده می رسد. در سطح شهر نیز نزدیک قیمت مصوب است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید به دولت پیشنهاد دادیم که قیمت تخم‌مرغ نیز بر این اساس اصلاح و واقعی شود و با وجود اینکه وزارت جهادکشاورزی با این پیشنهاد موافق بود، اما ستاد تنظیم بازار  موافقت خود را با آن اعلام نکرده است.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود که قیمت تخم‌مرغ متناسب با قیمت مولفه‌های تولید اصلاح شود. با توجه به اینکه این مولفه‌ها به صورت رسمی افزایش قیمت داشتند نیاز است که قیمت تخم‌مرغ هم تغییر کند.

کاشانی گفت: قیمت سویا حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و مدتی است که سویا به راحتی به دست مرغدار نمی‌رسد. از طرفی قیمت آن در بازار آزاد به کیلویی ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان رسیده است. همچنین ارز ریزمغذی‌ها از تالار یک به تالار دو رفته و کرایه حمل و نقل نیز به صورت رسمی ۳۰ درصد افزایش یافته، به همین دلیل باید قیمت‌ها واقعی شود.

کد خبر 797339
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha