مغز شما هنگام کار به نوعی فعالیت می‌کند که با زمان آرامش و آسایش کاملاً متفاوت است.

مغز هنگام کار

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: کتاب‌های «مغز شما هنگام کار» به نحوی به مغز شما هنگام کار می‌پردازد که با زمان آسایش و آرامش کاملاً متفاوت است. در کتاب «مغز شما هنگام کار» نوشته دیوید راک که کتاب نسبتاً حجیمی هم هست، با تفضیل به چند و چون و فراز و فرودهای فعالیت مغزی در این مقطع می‌پردازد. همچنین در پاییز امسال (۱۴۰۲) در این راستا و درباره فعالیت‌های مغزی دو کتاب دیگر با نام‌های «هنر امکان» و «مسیرهای امکان» منتشر شده است.

مغز شما هنگام کار چگونه فعالیت می‌کند؟ | هنر امکان و مسیرهای امکان مغزتان را بشناسید

مغز شما هنگام کار

«کتاب «مغز شما هنگام کار» کتابی جذاب با زبان ساده، پژوهش‌هایی شگفت‌انگیز، درباره عملکرد مغز، محدودیت‌ها و ظرفیت آن، ارائه می‌دهد و به ما می‌آموزد که برای کامیابی و موفقیت، چگونه فرایند مغزی خود را، «مستقیماً» هدایت کنیم. خواندن این کتاب و کسب چنین مهارت‌هایی ارزش دارد.» این جملات از استیون آر، نویسنده کتاب «۷ عادت افراد تأثیرگذار» است.

اما وارن بنیس، استاد نامدار تجارت، استاد دانشگاه  کالیفورنیای جنوبی و نویسنده کتاب «در باب رهبر شدن» درباره این کتاب چنین می‌گوید: «این کتاب، بهترین، سودمندترین و هوشمندانه‌ترین کتابی است که درباره عملکرد مغز و چگونگی برخورد ما با آن، خوانده‌ام. بعد از خواندن ۴ فصل اول، احساس کردم بازدهی کار و زندگی شخصی‌ام ۱۰۰ برابر افزایش یافته است؛ کتابی خواندنی برای هر کس که می‌خواهد منظم‌تر و اثر بخش‌تر کار و زندگی کند.»

مارشال گولدسمیت، نویسنده کتاب پرفروش «سلسله»(مباحث) درباره «مغز شما هنگام کار» چنین می‌نویسد: «این کتاب با نشان دادن عملکرد مغزتان، روند کاری‌تان را بهبود می‌بخشد.»

دکتر دین‌یل جی. سینگل، استاد دانشگاه بالینی دانشکده پزشکی یوسی.ال.ای نیز کوتاه و مختصر می‌نویسد: «دیوید راک، راهنمای واقعی، برای آوردن و درگیر کردن مغز در محیط کار است.»

کریس وینگ، هم‌بنیانگذار گروه مرد آبی هم می‌گوید: «اگر به خلاقیت، تأثیرگذاری و شادتر بودن علاقه ندارید، این کتاب برای شما نیست. اما برای دیگران مانند خواب شبانه است.»

«دیوید، با دقتی که به خرج داده، یافته‌های جدید علم اعصاب را گردهم آورده و آنها را به جهان کسب و کار وارد کرده است. این یافته‌ها بینش‌هایی برای هدایت، تغییر در مغز و بهبود عملکرد به ما ارائه می‌دهد.» این هم سخنان یی.یویان. تانک، استاد و موسس بنیاد نوروانفورماتیک در دانشگاه فناوری دلی.ین‌جین است.

کتاب «مغز شما هنگام کار» نوشته دیوید مارک پاییز امسال (۱۴۰۲) از سوی انتشارات پیدایش اطلس در ۴۴۶ صفحه به بهای ۲۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

مغز شما هنگام کار چگونه فعالیت می‌کند؟ | هنر امکان و مسیرهای امکان مغزتان را بشناسید

مسیرهای امکان

کتاب «مسیرهای امکان» نوشته «استون زاندر» به ما نشان می‌دهد که زندگی داستانی است که ما برای خودمان تعریف می‌کنیم، داستانی که می‌توانیم تغییرش دهیم. با یادگیری نحوه بازنویسی داستان‌هایمان، این فرصت را داریم تا نه تنها زندگی خودمان، بلکه روابطمان را با دیگران، چه ازدواج باشد و چه رابطه با همکلاسی‌ها یا همکاران متحول کنیم.

مسیرهایی امکان نگرش ما به سقف رشد و توانمندی‌مان را گسترش می‌دهد و به ما نشان می‌دهد که چقدر آسان می‌توانیم بر دیگران یا بر تمام جهان تأثیر بگذاریم و می‌توانیم بسیار بیشتر از قبل احساس آزادی و شادی کنیم. این کتاب مهیج و ژرف، برای کسانی که اولین بار اثری از او را می‌خوانند، بسیار الهام‌بخش است و برای کسانی که به دنبال همراهی برای کامل‌تر کردن کتاب محبوب او، «هنر امکان» می‌گردند، عالی است.  

دنیل جی. سینگل، پزشک و نویسنده «ذهن انگیزی و کودکی با مغز کامل» درباره این کتاب چنین می‌نویسد: «رزاموند استون زاندر» روایتی خلق کرده سرشار از داستان‌های جذاب که بسیاری از چالش‌های سلامت فردی را روشن می‌کنند، تا از راه‌هایی که هرگز تصور نمی‌کردیم، ممکن باشد و زندگی آزاد و رها را به ما هدیه دهد. «مسیرهای امکان» گنجینه‌ای از سفرگذاری‌های انسانی است که سرشت عمیق کسی که هستیم، فاش می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توانیم زندگی معنادارتر و جهانی سالم‌تر بسازیم.»

جین گوودال، نخستی‌شناس تقدیر شده و نویسنده هم درباره کتاب می‌گوید: «خواندن «مسیرهای امکان» ضروری است زیرا کتابی شگفت‌انگیز و منحصر به فرد است. زاندر به ما کمک می‌کند ارتباط بین خویشتن درونمان و سرشت جهان طبیعت و کائنات را ببینیم. در پایان کتاب، درک کاملاً تازه‌ای از کسی که هستیم و مسئولیت‌های انسانی و فردی خود داریم.»

کتاب «مسیرهای امکان» نوشته رزامند استون زاندر از سوی انتشارات اطلس پیدایش با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۳۰ هزار تومان پاییز امسال (۱۴۰۲) منتشر شده است.

مغز شما هنگام کار چگونه فعالیت می‌کند؟ | هنر امکان و مسیرهای امکان مغزتان را بشناسید

هنر امکان

هنر امکان دستاورهادی اثرگذار است و حاصل مشارکت و همکاری درخشان برآمده از تجارب بنجامین زاندر، رهبر ارکستر فیلارمونیک بوستن، و توانایی او در مقام مربی همراه با نبوغ رزاموند استون زاندر در خلق وضعیت‌های نوآورانه که برای رضایت شخصی و شغلی در هم آمیخته شده است.

دیدگاه‌های دو نویسنده چنان متعادل در هم تنیده شده که با خواندن این اثر نقش قدرتمند دنیای امکان در هر جنبه از زندگی را عمیقاً احساس می‌کنید. بنجامین و رازموند، با داستان‌ها، حکایت‌ها و قصه‌های شخصی الهام‌بخش، از همه ما دعوت می‌کنند تا توانمندی‌های اجرایی، مشارکت‌جویانه و رهبری خود را فعالانه تمرین کنیم و بازتاب امکان در جهان باشیم.

گیل شهی، نویسنده مسیرهای نو درباره هنر امکان می‌نویسد: «با وجود هر یک از زادرها، روح آدمی اوج می‌گیرد. حالا آنها رازهایشان را در این کتاب عمیقاً به صورتی دلبخش فاش می‌کنند. تضمین می‌کنم که از این کتاب الهام می‌گیرید.»

جان هاربسون، آهنگساز برنده جایزه پولیتزر هم درباره این کتاب چنین نقد می‌کند: «این کتاب فاخر به جای راهبردهای نمایشی، تمرین‌هایی برای رسیدن به پذیرش و تعادل ارائه می‌دهد. هنر امکان رویدادنگاری یک زندگی منحصر به فرد نیز هست که در قالب داستان‌هایی زیبا بیان شده است. بن و رز زاندر نوآوردند و سخاوتمندانه رازهایشان را با دیگران در میان گذاشته‌اند. همه نوازندگان می‌دانند که باید در مقابل شکست‌ها و طرد شدن‌ها تاب بیاورند، باید این شکست‌ها را به چیزی نو تبدیل کنند. بن و رز زاندر مسیری جدید باز می‌کنند که به شوخ طبعی، صبر و دلسوزی ما را به دنیایی کمتر کشف شده می‌رساند.»

کتاب «هنر امکان» در ۲۷۵ صفحه به بهای ۲۰۰ هزار تومان پاییز امسال(۱۴۰۲) از سوی انتشارت پیدایش اطلس منتشر شده است.

کد خبر 795861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha