سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار خراسان رضوی از تایید ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در آینده نزدیک فعال خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدجواد محمدی زاده در حاشیه استقبال رییس مجلس افغانستان در پاویون فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با بیان این مطلب افزود: علاوه بر راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در آینده نزدیک، دو بازارچه مرزی در خواف و دوغارون نیز آماده بهره برداری هستند.

وی با اشاره به روابط دوستانه و سازنده ایران و افغانستان گفت: خراسان رضوی همواره برای بازسازی و توسعه افغانستان پیشگام بوده و فعالیت های ارزنده ای را در حوزه های زیرساختی از جمله جاده سازی، برق رسانی، مخابرات و توسعه ریلی در هرات و کابل انجام داده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: آماده ایم برای تامین سیمان مورد نیاز فعلی و حتی نیاز آینده افغانستان، بهره برداری از معادن مختلف از جمله فلزات، تولید خودرو و دیگر صنایع بزرگ در افغانستان سرمایه گذاری کنیم.

وی خواستار کاهش تعرفه های تجاری میان خراسان رضوی و افغانستان شد و گفت: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در کنار اسلام قلعه افغانستان، در آینده نزدیک شاهد توسعه تبادلات تجاری میان دو منطقه خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز آمادگی برای توسعه همکاری ها در حوزه کشاورزی با افغانستان گفت: آماده ایم تجربیات خود را در حوزه ارتقای بهره وری و تولید صنعتی در حوزه کشاورزی به برادران افغان خود منتقل کنیم.

وی همچنین خواستار توسعه روابط علمی و تبادل دانشجو میان خراسان رضوی و افغانستان شد و افزود: آماده ایم در نقطه صفر مرزی، دانشگاهی را برای تحصیل مردم شریف افغانستان در مقاطع کارشناسی تا دکترا ایجاد کنیم.

یونس قانونی رییس مجلس افغانستان نیز در این دیدار گفت: برای مناسبات دوستانه افغانستان با ایران ارزش قایل هستیم و امیدواریم با سفر بنده به تهران این روابط گسترش یابد.

کد خبر 79574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز