برخی بوستان‌های پایتخت که گزینه اول خانواده‌ها برای تفریح و گذران اوقات فراغت است به دلیل حضور افراد معتاد و کارتن‌خواب وضعیت شایسته‌ای ندارد و می‌طلبد که مسئولان فکری برای آن بکنند.

بوستان ها و اعتیاد

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی: بیش از نیمی از بوستان‌های جنگلی تهران در شرق تهران قرار دارد، در منطقه ۴ و به دلیل جاذبه‌های دیدنی از همه جا گردشگر دارد مانند پارک جنگلی لویزان، پلیس. یکی از مشکلاتی که بسیاری از بوستان‌های این منطقه را آزار می‌دهد و ساکنان اطراف را به ستوه آورده حضور معتادان و کارتن‌خواب‌هاست در پارک‌هایی مثل پارک جنگلی لویزان معتادان در دسته‌های ٢٠-٣٠ نفره شب‌ها فضای حاشیه این پارک را قرق کرده و به مصرف و خرید وفروش مواد مشغولند و آنطور که علی کرمی یکی از اهالی می‌گوید« هر کاری که فکرش را بکنید انجام می‌دهند. خفت‌گیری می‌کنند و بلایی که نباید، سر زن و بچه مردم می‌آورند. صبح تا شب در محله لویزان،‌ شیان، خیابان شعبانلو، زین‌الدین این اتفاقات می افتد و اینجا شده محل خلاف. حوادثی که هر ازگاهی رخ می‌دهد و احساسات ساکنان این محله را جریحه‌دار می کند.»

به گفته کرمی محله لویزان بخصوص جنگل لویزان باید از همه این خلاف‌ها پاکسازی شود؛ شرب خمر، تجاوز،‌ خفت گیری و ... و آنطور که این شهروند می‌گوید: « با اقدامات سطحی این مسائل حل نمی شود. باید اقدامات اساسی در جای جای این منطقه صورت گیرد.»

این وضعیت بغرنج، گلایه ساکنان و صدای اعتراض آنها را بلند کرده است، تا جایی که شهرداری منطقه، ماموران کلانتری، پلیس مبارزه با موادمخدر و ...وارد عمل شده و چندین عملیات پاکسازی را در جنگل‌های لویزان، حاشیه بزرگراه شهید زین‌الدین و ...، ‌. انجام دادند.

اعتراض، نگرانی و استمداد اهالی

عملیات‌های مکرر گویا به رغم موثر بودن، موقت  بوده و گره این معضل را باز نکرده است. معتادان نه‌ تنها همچنان پارک لویزان و حاشیه‌های آن را پاتوق مطلوب و مکان امن برای خود و اعمال خلاف‌شان کرده‌اند و سایه شوم آسیب‌های اجتماعی را در همه جای آن پراکنده‌اند، که این بار حتی به پارک‌های بزرگ و کوچک دیگر نیز شبیخون زده‌اند. خانم ستاری یکی از اهالی محل اینها را می‌گوید و اضافه می‌کند که «جمع‌آوری معتادان، تامین روشنایی مکان‌های تاریک پارک‌ها و بزرگراه‌ها و فضاهای سبز، استقرار دائم پلیس و... خواسته همه ماست.»

بوستانهای این منطقه پاتوق معتادان شده | صدای اهالی منطقه درآمد | واکنش شهرداری منطقه چه بود؟

جمع‌آوری و ساماندهی معتادان تا حصول نتیجه کامل

شهرداری منطقه ۴ هم در این راستا وارد عملیات جهادی شد و معابر، بوستان‌ها و مکان‌هایی‌ را که احتمال اجتماع افراد کارتن خواب و معتاد در آن بیشتر است، جهادی پاکسازی کرد. اینها را «علی اصغر کمالی زاده» شهردار منطقه می‌گوید و ادامه می‌دهد: از آنجایی که یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت شهری، جمع‌آوری معتادان متجاهر است، مدیریت شهری مناطق برای پاسخگویی به این مطالبه اقدام به اجرای جمع‌آوری و پاکسازی این افراد کرد.»

به گفته کمالی‌زاده این عملیات به همت مرکز خدمات اجتماعی منطقه و با حضور و مشارکت پلیس مواد مخدر، پلیس راهور، نیروهای ضربت سرکلانتری، گشت فوریت‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و کلانتری ۱۳۶ فرجام انجام شد.

شهردار منطقه با بیان اینکه چنین عملیاتی مدتی پیش در بوستان‌هایی مثل آزاده، گل ختمی، معین نژاد، نوفل لوشاتو اجرا شد، ادامه داد: « در عملیات یک روزه که در جنگل شیان لویزان، خیابان‌های شمیران نو، خاک سفید و حاشیه بزرگراه شهید زین‌الدین اجرا شد، تعدادی از موادفروشان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر، دستگیر و با هماهنگی‌های صورت گرفته به مراکز غربالگری و ساماندهی انتقال یافتند.»

کمالی‌زاده گفت: « در هنگام اجرای این عملیات و بعد از پایان یافتن آن شاهد رضایت و تشکر بسیاری از شهروندان بودیم که خواستار تداوم اینگونه عملیات شدند. رسیدگی به امنیت، آسایش و رفاه شهروندان از وظایف اصلی شهرداری هاست که در این منطقه به طور مداوم به آن رسیدگی می‌شود.»

کد خبر 795626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha