شیشه و گل، موضوع پر تکرار سوالات تماس گیرندگان با خط تلفنی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری بوده است و تهرانی‌ها، در صدر سوال کنندگان بودند.

اقطار

همشهری آنلاین؛ سرویس خانواده- سحر جعفریان: «فرهاد اقطار»، معاون پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام این خبر، گفت: « ۷۴ درصد افرادی که با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند، زنان هستند و از مجموع ۱۰۰ درصد تماس‌هایی که با ما برقرار می‌شود، بیشترین تماس‌ها به موضوع برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد مربوط می‌شود. همچنین از ۴۶ درصد افرادی که با این سامانه تماس برقرار می‌کنند یا خودشان درگیر اعتیاد هستند و یا خانواده و فرزندانشان گرفتار  مواد مخدر هستند که هدفشان از برقراری تماسف درمان و ترک اعتیاد است.»

اقطار همچنین افزود: «در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیشترین سوالات تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد درباره گل و شیشه است.» وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های جدید درخصوص فعال‌سازی همه خطوط خط ملی اعتیاد گفت: «در همین زمینه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد کرده‌ایم که به زودی اعتبارات لازم برای فعال‌سازی همه خطوط در اختیار ما قرار خواهد گرفت و می‌توانیم در یک ماهه آینده به نیروها آموزش داده و تمام خطوط را فعال کنیم. خط ملی اعتیاد یک خط کاملا رایگان است و برای تماس گیرنده هیچ هزینه‌ای در بر نخواهد داشت. این خط به صورت متمرکز در تهران وجود دارد. در حال حاضر خط ملی اعتیاد از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ فعالیت می‌کند.»

ماهانه به طور متوسط ۲۵ هزار نفر با خط ملی اعتیاد تماس برقرار می‌شود. سال گذشته نیز ۴۷۵ هزار نفر با خط ملی اعتیاد تماس گرفته‌ بودند.

کد خبر 795292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha