در نزدیکی شرق تهران یکی از هیجان انگیزترین غارهای چاهی و آهکی کشور در دل کوه‌های البرز جا خوش کرده که اگر با تجهیزات غارنوردی از آن بازدید کنید، آدرنالین خونتان حسابی بالا می‌رود.

غار سرگردن

همشهری: غار «سرگردن» در  ۱۶۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد. طول غار آهکی ۸۶ و عمق آن حدود ۵۷ متر است و حدود ۲ هزار و ۴۶۶ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. برای دسترسی به غار سر گردن در امتداد جاده فیروزکوه -سمنان برانید و پس از تردد ۸ کیلومتری، از سمت چپ وارد جاده فرعی روستای درده شوید. پس از  طی ۱۶ کیلومتر و پیش از رسیدن به روستای درده باید از سمت چپ از جاده خارج و وارد یک جاده شیب‌دار خاکی شوید. کمی جلوتر خودرویتان را پارک کنید. با یک کیلومتر پیاده‌روی به دهانه غار می‌رسید.

غار چاهی

جزو غارهای چاهی کشور به شمار می‌رود که وجود چاه و پرتگاه‌های متعدد، غارنوردی را دشوار می‌کند؛ به‌طوری که بدون داشتن تجهیزات فنی و مهارت عبور از آن غیرممکن است و بازدید از آن به تنهایی یا با افرادی که تجربه و مهارت عبور از غارهای چاهی را ندارند، توصیه نمی‌شود. علت دقیق نامگذاری این غار مشخص نیست ولی با توجه به اینکه دهانه غار در ابتدای یال شمالی یک قله کوچک قرار دارد و گویی که این غار سرگردن در قله قراردارد احتمالا وجه تسمیه آن هم از این جهت باشد. در انتهای این غار، حفره‌ای است که در آن آب وجود دارد.

کد خبر 795102
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha