در اطراف تهران جاذبه‌های طبیعی بسیار وجود دارد که ساکنان این شهر را از سفرهای طولانی و تفریح در شهرهای دیگر بی نیاز می‌کند. یکی از این جاذبه‌های بکر و مهیج اطراف تهران غارها هستند که با بازدید از آنها آدرنالین خونتان را بالا ببرید.

غار شل گنج در

همشهری: در شرق تهران و حوالی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه بیش از ۱۰ غار کشف شده که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.   «شل گنج» یکی از این غارهای آهکی- مرجانی است که با عمق  ۱۳ متر و مساحت ۲۰ مترمربع، در ۱۴۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد.  

مسیر دسترسی

در مسیر جاده دره‌ده قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از مسیر شرق پایتخت وارد آزادراه تهران - پردیس شوید. در ادامه مسیر، بعد از گذر از کمربندی بومهن وارد جاده فیروزکوه شوید، امتداد این جاده به شهرستان فیروزکوه می‌رسید، غار در جنوب شهر و در مسیر جاده فرعی دره‌ده واقع شده است.

معرفی

دهانه تنگ و تاریک این غار مثل حفره‌ای به ابعاد تقریبی ۵۰×۶۰ سانتی‌متر است. از این حفره کوچک که عبور کنید محوطه‌ای با وسعت ۲۰ مترمربعی جلوی چشمتان ظاهر می‌شود. بدنه این غار آهکی و از سقف آن قندیل‌های مرجانی (استالاکتیت) رنگارنگ و زیبا آویزان است. در گوشه‌ای از محوطه کف غار هم حفره‌ای دیده می‌شود که به فضایی حدود ۱۵ مترمربع راه پیدا می‌کند. هنگام حضور در این غار حواستان به گیاه مخصوصی باشد که ساقه‌های نازکش مثل رشته‌های بلند ابریشم از سقف حفره آویزان شده‌اند و زیبایی خاصی به این حفره طبیعی بخشیده است.

کد خبر 795087
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha