دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری فرانسه در حال بررسی انتصاب رییس صندوق بین‌المللی پول به نخست‌وزیری این کشور است.

خبرگزاری آلمان از پاریس گزارش داد، بنا بر گزارشی که در نسخه آنلاین هفته نامه لو پوئن منتشر شد، نیکلا سارکوزی این ایده را با دومینیک استروس کان در نشستی در کاخ الیزه در تاریخ 25 مارس در میان گذاشت.

ظاهرا سارکوزی محافظه‌کار به این سیاستمدار سوسیالیست گفته است: من در حال فکر کردن درباره فرستادن شما به ماتیگنون (دفتر نخست‌وزیری فرانسه) هستم. می‌خواستم بدانم آیا شما با این ایده موافقید یا خیر."

بر اساس گزارش‌ها، استراس کان پاسخ داده که با این ایده مخالفتی ندارد، اما اعلام نکرده که آیا این سمت را در صورتی که به وی پیشنهاد شود، خواهد پذیرفت یا خیر.

سارکوزی تعدادی از سمت‌های دولتی و سفارت‌ها را به سوسیالیست‌ها تقدیم کرده است، اما ممکن است در صورتی که بخواهد فرانسوا فیون، نخست‌وزیر محبوب خود را با فردی از جناح مخالف تعویض کند، با مقاومت‌هایی در حزب خودش مواجه شود.

تحلیل‌گران ظنین هستند که بخشی از این گفت‌وگو ممکن است با این هدف انجام گرفته باشد که به اختلاف میان سوسیالیست‌ها دامن بزند. آنها از زمانی که سارکوزی سگولن رویال را در سال 2007 در انتخابات ریاست جمهوری شکست داد، آشفته هستند.

استراس کان که 25 آوریل 60 ساله می‌شود در انتخابات درون حزبی در تلاش برای معرفی به عنوان نامزد سوسیالیست‌ها در انتخابات 2007 ریاست جمهوری شکست خورد.

کد خبر 79474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز