جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده‌ها هزار تظاهرکننده‌ای که به خیابان‌های فرانسه رفته بودند، روز جمعه به سیاست‌ها و اصلاحات مدنظر نیکلا سارکوزی و دولتش اعتراض کردند.

خبرگزاری آلمان از پاریس گزارش داد، در نمایش بی‌سابقه‌ای از همبستگی، همه هشت اتحادیه عمده مشاغل فرانسه همراه با هم در تظاهرات سنتی روز اول مه شرکت کردند.

آنها از دولت خواستند تلاش بیشتری برای جلوگیری از اخراج‌های گسترده انجام داده و طرح‌های رییس جمهور فرانسه را برای اصلاح قانون کار متوقف کند.

قرار بود حدود 300 مورد از این مورد تظاهرات در سراسر فرانسه برگزار شود که این میزان نسبت به سال 2008 دو برابر است.

اتحادیه‌های مشاغل اعلام کردند حدود 35 هزار تن در مارسی راهپیمایی کرده و 25 هزار تن هم در تظاهرات نانت شرکت کردند. اما پلیس تخمین می‌زند تعداد جمعیت به شدت کمتر از این میزان بوده است.

رهبران اتحادیه‌ها امیدوار بودند بتوانند در تظاهرات اول مه تعداد بسیاری از مردم را در سراسر فرانسه در تظاهرات ضددولتی با خود همراه کنند.  19 مارس در تظاهراتی مشابه سه میلیون فرانسوی علیه دولت سارکوزی شعار سر دادند.

با این وجود به نظر می‌رسد بسیاری از کارگران از فرصت تعطیلات سه روزه آخر هفته استفاده کرده و به تعطیلات رفتند، زیرا جمعیت تظاهرکنندگان به شکل چشمگیری کمتر از تظاهرات ماه مارس بود.

کد خبر 80257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز