مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

وقتی که قرار است برای میان‌وعده یا وعده ناهار بچه‌ها در مدرسه به دنبال غذاهای ساندویچی باشید، مطمئنا یک جایی به تکرار می‌افتید.

ساندويچ اسپانيايی

همشهری آنلاین: بنابراین پیشنهاد ما این است که سراغ غذای ملل دیگر هم بروید، به عنوان مثال اسپانیایی‌ها با سبزیجات، انواع و اقسام کوکوها را درست می‌کنند که با اینکه از مخلوطی از سبزیجات آماده می‌شود هم خوشمزه است هم مقوی. اسپانیایی‌ها به این کوکوها ترتیا می‌گویند که ساندویچ پیشنهادی ما در این شماره ترتیای سیب‌زمینی است.

مواد لازم 

۱ کیلو سیب‌زمینی
۱ عدد پیاز متوسط
۴ حبه سیر
۵ عدد تخم‌مرغ
۱ عدد فلفل دلمه‌ای
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک، فلفل، زیره به مقدار دلخواه

۱. سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده، نگینی خرد کنید. در کاسه‌ای ریخته و بشویید. بعد از شستن، در کاسه آب بریزید تا سیب‌زمینی‌ها سیاه نشوند. پیاز را هم پوست کنده، بشویید و نگینی خرد کنید. سپس در تابه‌ای بزرگ مقداری روغن زیتون ریخته و پیازها را در روغن تفت دهید.

۲. سیر را ریز خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید تا سرخ شوند. وقتی سیرها برشته و طلایی شدند، سیب‌زمینی‌ها را از آب درآورده و در آبکش بریزید. بعد آنها را با پارچه‌ای تمیز خشک کنید به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید فقط مراقب باشید دائم آنها را هم بزنید تا بپزند.

۳. حالا فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و به مواد اضافه کنید و تفت دهید. اگر از سبزیجات دیگری استفاده می‌کنید، الان وقت افزودن آنهاست. حرارت را کم کنید تا پخته شوند.

۴. در کاسه‌ای تخم‌مرغ‌ها را شکسته با چنگال هم بزنید. سپس با نمک، فلفل و زیره مخلوط را مزه‌دار کنید و آماده بگذارید. وقتی که سیب‌زمینی‌ها پختند، آنها را در تابه، صاف و یکنواخت کنید و مخلوط تخم‌مرغ را روی مواد بریزید. حرارت را کم کرده، در تابه را بگذارید تا کوکو پف کند.

۵. وقتی مایه کوکو به اصطلاح خودش را گرفت و سفت شد ترتیا را برش زده   به آرامی پشت و رو کنید. یعنی برگردانید تا آن طرف دیگرش هم سرخ شود. بعد از پخت، در ظرف بکشید و با نان سرو کنید یا با نان باگت ساندویچ درست کنید.

یه جور دیگه

می‌توان این غذا را با کدو هم درست کرد، یعنی به جای سیب‌زمینی کدو بریزید.

به غیر از فلفل دلمه‌ای از سبزیجات بیشتری می‌توانید در این غذا استفاده کنید مانند ذرت و لوبیا سبز. البته باید قبل از ریختن درون تابه، ذرت را بپزید.

کد خبر 794739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha