مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

کرپ‌ها نوعی نان هستند که با همین امکانات کم خانگی و در مدت زمانی کوتاه می‌توان آنها را به راحتی پخت.

کرپ

همشهری آنلاین: فقط موضوع مایه داخل آن است که با توجه به وعده غذایی مورد نظر برای مصرف داخل آن را می‌شود با مایه گوشتی یا مربا، شکلات و موادی از این دست پر کرد. کرپ لوله‌ای پیشنهادی ما ساندویچی لقمه‌ای مناسب وعده شام یا میان وعده است که با مایه‌ای شبیه مایه ماکارونی پر شده است.

مواد لازم 

۴ پیمانه شیر
۴ عدد تخم مرغ
۲ پیمانه آرد
۱ ق س شکر
۳۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
۲۰۰ گرم قارچ
۶ ق س جعفری خرد شده
۲ عدد پیاز متوسط
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن مقداری

۱. ابتدا تخم‌مرغ‌ها  را شکسته و در یک کاسه بریزید شکر و یک قاشق چایخوری نمک بیفزایید، مواد را با همزن خوب بزنید تا سفید شود و کف کند. بعد مقداری آرد اضافه کرده و دوباره هم بزنید. یک پیمانه شیر هم اضافه کرده و باز هم بزنید.

۲. دوباره به مواد داخل کاسه آرد را کم‌کم اضافه کرده و شیر را هم افزوده و آن‌قدر مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل ماست آبکی  بیاید. در یک تابه تفلون یا چدن مقدار خیلی کمی روغن ریخته (به اندازه‌ای که ته تابه فقط چرب شود) روی حرارت بگذارید. تابه که داغ شد، به اندازه یک ملاقه سرخالی از مایه شیر و تخم‌مرغ و آرد را در آن بریزید. تابه را در دست بچرخانید؛ طوری که مایه در همه جای سطح تابه پخش شود.  

۳. وقتی که مایه از دور تابه جدا شد و رنگش تغییر کرد، با کمک یک کفگیر نازک جدا کنید و برگردانید تا پشت نان هم برشته شود. بعد از آماده شدن نان آن را از تابه درآورده و در یک بشقاب بگذارید. بقیه مایه را به این روش به صورت نان درست کنید و در بشقاب روی هم بگذارید تا نرم شوند و بهتر بتوانید آنها را رول کنید.

۴. برای درست کردن مایه داخل کرپ پیاز را خرد کرده در روغن تفت دهید، بعد گوشت چرخ‌کرده را اضافه کرده و نمک و فلفل را افزوده و هم بزنید تا مواد مزه‌دار شوند. قارچ را شسته به شکل نگینی خرد کرده  و تفت دهید. بعد از تمام شدن آب مواد، تابه را از روی حرارت برداشته و جعفری خرد شده را بیفزایید.

۵. با یک قاشق از مایه گوشت برداشته روی وسط نان آماده  آن بگذارید، بعد از یک طرف نان را به شکل رول جمع کنید، کناره‌های آن را هم به داخل خم کنید و بعد دوباره به پیچیدن نان  ادامه دهید تا مایه گوشت از کناره‌ها بیرون نزند.

۶. همه نان‌ها را به این ترتیب به شکل رول درآورید و آماده کناری بگذارید. در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. حالا رول‌های آماده را درون روغن سرخ کنید و وقتی یک طرف آن برشته شد، بچرخانید تا همه طرفش سرخ شود. بعد از داخل تابه درآورده روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن‌های اضافی آنها گرفته شود.

یه جور دیگه

داخل این نان‌های آماده را می‌توانید به جای مایه گوشتی با شیره مربا، سس شکلات یا خامه هم به صورت صبحانه‌ای مقوی مصرف کنید.

کد خبر 794692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha