مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم آخرین وضعیت ایجاد دانشکده خانواده در ۳ دانشگاه مطرح تهران را تشریح کرد.

کلاس درس دانشگاه - کلاس دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم درباره آخرین وضعیت ایجاد دانشکده خانواده گفت: ساختمانی را در نظر بگیرید بعد از اینکه طراحی و نقشه‌کشی آن انجام می‌شود، پی‌ریزی و اسکلت آن را بنا می‌کنند. «دانشکده خانواده» را نیز اینگونه در نظر بگیرید که در حال حاضر اسکلت آن در شورای گستری آموزش عالی ایجاده شده و خیلی از عناصر و اجزای درونی آن باید توسط متخصصان ایجاد شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ۳ دانشگاه پایلوت برای راه‌اندازی دانشکده خانواده گفت: ۳ دانشگاه الزهرا (س)، شهید بهشتی و تهران دانشگاه‌های پایلوت برای ایجاد دانشکده خانواده انتخاب شده‌اند که با تیم های تخصصی خود در حال جمع‌بندی محتوای دروس هستند چون پیش‌شرط و رأی شورای گسترش آموزش عالی و نظر دکتر زلفی‌گل (وزیر علوم) این بوده که هیچ محتوای وارداتی نداشته باشیم. وقتی می‌گوییم دانشکده خانواده، یعنی  مبتنی بر فرهنگ ایرانی، دین مبین اسلام و هر آنچه متخصصان داخلی می‌گویند، باشد.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم با تاکید بر عدم وارداتی بودن محتوای دروس دانشکده خانواده افزود: گروه‌ها، رشته‌ها و منابع درسی در دانشگاه‌ها مشخص شده و در حال محتواسازی هستیم. تیم‌های متخصصی در حال تدوین و طراحی محتوا هستند تا در فاز بعدی که باید نظر شورای برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم را دریافت کنیم، دست پر باشیم و بتوانیم از حق دانشکده خانواده دفاع کنیم.

کد خبر 794672
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha