مریخ‌نورد استقامت روی مریخ مدام در حال حرکت و ارسال اطلاعات است؛ نقطه بعدی حرکت آن کجاست؟

مریخ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایتک‌دیلی مریخ‌نورد استقامت مدام در حرکت است! استقامت نمونه‌ای از خاک مریخ را جمع‌آوری کرده و در حال حاضر در حال حرکت به سمت جورابی پوینت است؛ جایی که دانشمندان حتی پیش از فرود روی سیاره سرخ مشتاق کشف آن بودند. 

با این حال، دانشمندان ابتدا در حال تکمیل تحقیقات در فضای فعلی هستند. همان‌طور که آن‌ها در حال تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده توسط ابزارهای علمی استقامت از مارجین یونیت هستند، تصاویر ثبت شده توسط دوربین Mastcam-Z مریخ‌نورد از برخی جزئیات منطقه را هم بررسی می‌کنند. آن‌ها امیدوارند بررسی مختصری از این سایت با استفاده از ابزارهای علمی از راه دور مانند SuperCam، ساختارهای رسوبی و تاریخچه هوازدگی مارجین یونیت را برایشان روشن کند. بعد حرکت به سمت شمال و به سوی جورابی پوینت آغاز می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

چرا جورابی پوینت برای دانشمندان جالب است؟ دلیلش چیزی است که زمین‌شناسان نان آن را «پیوستگاه سه‌گانه» ( نقطه اتصال سه صفحه سنگ‌کره‌ای) گذاشته‌اند: مکانی که در آن سه واحد زمین‌شناسی به هم می‌رسند. به طور خاص، جایی است که واحد غنی از تخته سنگ، سنگ رسوبی upper fan و مارجین یونیت تلاقی می‌کنند. کاوش در تماس‌های بین این سه واحد به ما کمک می‌کند تا روابط سنی آن‌ها را روشن کنیم، و همین‌طور فرصت دیگری برای نمونه‌برداری از یک تخته‌سنگ بعد از تلاش ناموفق پیشین. هنگامی که مطالعه پیوستگاه سه‌گانه در جورابی پوینت به پایان رسید، استقامت به سمت غرب حرکت می‌کند و در حین حرکت روی شیب، تغییرات مارجین یونیت را ثبت می‌کند.

بعد کار مطالعه در این قسمت به پایان می‌رسد و کار روی دره نرتوا با تمرکز بر واحد سنگی مرموز با رنگ روشن در دیواره کانال، آغاز می‌شود. 

کد خبر 794266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha