یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: اعطای وام قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی و کمک به صدور دفترچه خدمات درمانی، بخشی از لایحه دستورالعمل کمک به ساماندهی تاکسیرانی شهر تهران است که دیروز در یکصدوهشتادوپنجمین جلسه علنی شورای شهر به‌تصویب رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای شهر تهران، براساس این لایحه مبلغ 15 میلیارد ریال قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت خواهد شد.

این مبلغ در تعاونی اعتباری شهر سپرده‌گذاری می‌شود که با این سپرده‌گذاری می‌توان به تعداد 5 هزار نفر از رانندگان تاکسی وام قرض‌الحسنه به میزان 5 میلیون ریال واگذارکرد.
همچنین در این مصوبه اعطای وام برای تعویض خودروهای فرسوده رانندگان تاکسی به مبلغ 27 میلیارد و 500میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

این وام برای حداکثر540 تاکسی با اولویت بالای 10 سال عمر است. مبلغ این وام برای هر راننده 50 میلیون ریال است.

علاوه بر این ، کمک به صدور دفترچه خدمات درمانی صرفا از طریق یکی از شرکت‌های خدمات بیمه‌ای واجد شرایط خصوصی یا دولتی از دیگر موارد این مصوبه است.شهرداری تهران می‌تواند در این قسمت مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کند.کمک هزینه معاینه فنی تاکسی‌ها به مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر بندهای این مصوبه است که رانندگان تاکسی باید 4 مرتبه در سال به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

در مصوبه کمک به ساماندهی تاکسیرانی شهر تهران، هزینه آموزش رانندگان از ردیف بودجه سازمان فرهنگی‌هنری پرداخت می‌شود.

در جلسه دیروز، هیربد معصومی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای عضویت در هیأت مدیره سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران انتخاب شد.

دیروز معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره اجرای مصوبات بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت در اماکن و استفاده از مصالح مناسب در نمای ساختمان و تکمیل برگه مشخصات فنی ساختمان توسط شهرداری تهران توضیحاتی را به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

کد خبر 79411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز