شنیدن نامش هم حس بدی به آدم می‌دهد چه رسد به اینکه زمان عبور و مرور در کوچه و خیابان یکهو جلوی راهمان سبز شود؛ آنوقت است که ترس و اضطراب به جانمان می‌افتد و اعصابمان خرد می‌شود؛ موذی کثیف جای تو اینجا نیست!

نهرسازی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : کسی به درستی نمی‌داند که برای اولین‌بار چه زمانی موش درشهرمان دیده شده، اما جوابش هرچه که باشد چندان مهم نیست. مهم این است که این حیوان موذی در دل جوی‌ها و نهرهای شهر جا خوش کرده و انگار به این زودی‌ها قصد رفتن ندارد. کارشناسان نوع و نژاد موش‌های تهران را نروژی اعلام کرده‌اند؛ گونه‌ای که اگر جلوی تکثیر و ازدیادش گرفته نشود ...

یکی از مشکلاتی که شهروندان محله سجاد واقع در ناحیه۲ شهرداری منطقه ۱۷ با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افزایش موش در جوی خیابان‌هاست. علت وجود موش و حشرات در این خیابان به‌دلیل نهرهای سربسته‌ای بود که فضای زیر زمین و فاضلاب را اشغال کرده‌اند و به سختی می‌توان به آنجا دسترسی داشت؛ اصلا به همین دلیل است که موش‌ها در این محل جولان می‌دهند، زاد و ولد کرده و جمعیت‌شان بیشتر و بیشتر شده است. شهروندان خیابان سجاد بارها هنگام رفت و روب و لایروبی این محل توسط نیروهای خدمات شهری متوجه تردد موش‌ها از دریچه فاضلاب به خانه‌هایشان شده‌اند و این را مهم‌ترین مشکل محله خود می‌دانند و می‌خواهند که به‌سرعت برطرف شود.

تبدیل نهر سرپوشیده به کانیو؛ یک طرح مشکل‌گشا

«اصغر صالح»، شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۷ تهران از اجرای عملیات عمرانی در خیابان مسجد محله سجاد خبر می‌دهد و می‌گوید:«با توجه به اینکه کلونی موش‌ها درخیابان‌های سجاد و مسجد تبدیل به مشکل بزرگ و حادی شده و این مشکل بارها توسط شهروندان به گوش ما رسیده است، تصمیم گرفتیم نهر سرپوشیده خیابان را تبدیل به کانیو کنیم. با اجرای کانیو، لوله کاروگیت به‌صورت طولی از ابتدای کوچه ۱۰۷ تا کوچه شاهرخی و در تقاطع‌های رفیع‌زاده و فرد محمدی به‌صورت عرضی انجام پذیرفت و دیگر، اهالی در این خیابان و خانه‌های‌شان موش و دیگر جانوران موذی را مشاهده نخواهند کرد.»

کد خبر 793938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعیده ریحانی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    1 0
    کاش موذی هادفقط موش ها بودن