یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق، رهبر القاعده در جنوب این کشور را به همراه سه تن از همدستانش در شهر بصره دستگیر کردند.

ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی نهرین گزارش داد: این مقام عراقی که نخواست نامش فاش شود گفت: نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق، احسان معجم رهبر القاعده در جنوب عراق که تابعیت عربستان را دارد، به همراه سه تن از همدستانش دستگیر کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی بر اساس دریافت اطلاعات به منطقه ابوالخصیب در جنوب بصره یورش بردند و افراد مذکور را دستگیر و بلافاصله آنان را با هواپیمای نظامی به بغداد منتقل کردند تا تحت بازجویی قرار گیرند.

بنابراین گزارش، سرلشگر حسین کمال معاون بخش اطلاعات وزارت کشور عراق نیز گفت : مبارزه با سازمان القاعده و همه گروه‌های تروریستی و مسلحانه در عراق همچنان ادامه دارد و فعالیت‌های اطلاعاتی موجب می‌شود که همه تروریست‌ها بهای هر قطره خون ریخته شده عراقی‌ها را بپردازند.

کمال افزود: افرادی که دستگیر شده‌اند تابعیت عربستان را دارند و رهبر آنان فرد مهمی در سازمان القاعده بوده است.

وی تاکید کرد که دریافت اطلاعات موجب دستگیری این افراد شد و آنان به محض ورود به عراق دستگیر و برای انجام تحقیقات به بغداد فرستاده شدند.

معاون بخش اطلاعات وزارت کشورعراق گفت: نوری المالکی نخست وزیر و فرمانده کل قوا و وزارت کشورعراق همواره و به صورت مستقیم از اقدامات اطلاعاتی که بر اساس دریافت اطلاعات از افراد انجام می‌شود و همچنین برنامه ریزی عملیات دستگیری تروریست‌ها در عراق، حمایت می‌کنند.

کد خبر 79363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز