شهردار تهران گفت: افزایش ناوگان در حوزه مترو از برنامه‌های ما در شهرداری تهران است که در این رابطه می‌توان به قرارداد خرید ۷۹۱ واگن و ۱۱۳ واگن قطار ملی اشاره کرد که در حال ساخت است.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی با بیان اینکه امسال حدود نیمی از بودجه مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: با این اقدام حتما شاهد بهبود وضعیت خدمات رسانی، کاهش ترافیک شهری و تسهیل در تردد خودروها در معابر پایتخت خواهیم بود.

زاکانی افزود: با توجه به مشکلات جدی شهروندان در زمینه ترافیک و آلودگی هوا، امسال این میزان از بودجه مدیریت شهری را به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف افزایش رضایتمندی مردم اختصاص داده‌ایم.

او با بیان اینکه عملیات عمرانی خط ۱۰ مترو نیز به زودی آغاز می‌شود، افزود: افزایش ناوگان در حوزه مترو از دیگر برنامه‌هاست که در این رابطه می‌توان به قرارداد خرید ۷۹۱ واگن و ۱۱۳ واگن قطار ملی اشاره کرد که در حال ساخت است. همچنین برای ورود ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نیز قرارداد بسته‌ایم که تا سال آینده به تدریج این اتوبوس‌ها به این ناوگان اضافه می‌شوند.

شهردار تهران توجه به توسعه اتوبوسرانی در این دوره را در تاریخ مدیریت شهری را بی‌سابقه عنوان کرد و ادامه داد: همچنین ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های قدیمی نیز بازسازی می‌شود که در این صورت تا سال آینده بیش از ۶ هزار اتوبوس فعال در تهران خواهیم داشت.

زاکانی اضافه کرد: گام‌های بسیار مهمی در حوزه اتوبوسرانی با حمایت دولت مردمی برداشته شده و ماه گذشته، ۹۷ دستگاه اتوبوس و سال گذشته ۱۳۷ دستگاه اتوبوس از سوی دولت به شهر تهران اختصاص داده شد.

شهردار تهران با اشاره به آغاز فعالیت اتوبوس‌های برقی در معابر پایتخت گفت: قرارداد خرید یک هزار دستگاه از این اتوبوس‌ها نیز منعقد شده که ماه آینده ۵۰ دستگاه آن در مسیر خیابان جمهوری فعالیت خود را آغاز می‌کنند ضمن اینکه امیدواریم با تصویب شورا تراموا هم به مدهای حمل و نقلی پایتخت اضافه شود.

او همچنین بر تنوع بخشی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و یادآور شد: با توسعه خطوط مترو همچنین بکارگیری اتوبوس‌های جدید، قطعا اقبال شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر خواهد شد.

کد خبر 793588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    یه فکری برا ناوگان حمل و نقل پردیس بکنین نه از مترو خبری هست نه اتوبوس آنچنانی واقعا رفت و آمد به پردیس هزینه سنگینی رو دوش خانواده ها میزاره تو رو خدا
  • 09143021336 IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    احسنت به این شهردار ، خیلی کارها را بدور از تبلیغ انجام داده