معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرده: «در انتظار تست قطار ملی توسط دو شرکت روسی و مجارستانی هستیم و پس از دریافت استانداردها و تخصیص اعتبارات لازم تولید قطاری ملی به انبوه سازی می رسد.»

قطار ملی

به گزارش همشهری آنلاین؛ علاوه بر قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های چینی، شهرداری تهران از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای تامین واگن ناوگان ریلی تهران هم استفاده می‌کند، از این رو ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن را در دستور کار دارد و به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران قطار ملی (۷ دستگاه واگن) با همکاری شرکت واگن سازی تهران، مپنا، جهاد دانشگاهی و چند شرکت دانش بنیان ساخته شده است که برای قرار گرفتن آن روی ریل خدمت رسانی نیازمند دریافت استاندارهای لازم هستیم.

آن طور که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرده: «در انتظار تست قطار ملی توسط دو شرکت روسی و مجارستانی هستیم و پس از دریافت استانداردها و تخصیص اعتبارات لازم تولید قطاری ملی به انبوه سازی می رسد.»

به گفته او پیش از این ساخت بدنه واگن‌ها از جنس فولاد و در شرکت واگن‌سازی پارس تهران انجام می‌شد. طبق قرارداد جدید بدنه تمام واگن‌ها آلومینیومی خواهد بود که در ساخت ۱۱۳ واگن ملی بنا شده و این روش نوین برای اولین بار در کشور انجام و به کار برده می‌شود. محسن هرمزی در پایان تاکید کرد: «طرح واگن ملی پروژه‌ای است که ۸۵ درصد آنها با تکیه برتوان داخلی ساخته می‌شوند و تأمین اعتبارات از سوی دولت گام مثبت و بلندی در پیشرفت پروژه واگن‌های ملی است. امیدواریم به زودی شاهد ورود این واگن‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.»

کد خبر 804978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha