شهردار زاهدان اهل تسنن است و به‌گفته او، زاهدان تقریبا به‌عنوان پایتخت وحدت ایرانی-اسلامی شناخته می‌شود. محمدامیر براهویی به همشهری می‌گوید: ‌«در ایام ربیع‌الاول قرار داریم و ولادت پیامبر(ص) نیز به نوعی هفته وحدت به‌حساب می‌آید، مردم ما پرچمدار وحدت کشور هستند.»

شهردار زاهدان

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار زاهدان ادامه می‌دهد: «خوشبختانه زندگی مسالمت‌آمیزی مابین اهل تشیع و تسنن وجود دارد. یکی از برندینگ‌های شهری که شهرداری زاهدان آن را دنبال می‌کند، همین است که ما به سمت و سویی برویم تا نمادهای شهری به نمادهای وحدتی تبدیل شوند.»

شهردار زاهدان تأکید کرد: «خود پیامبر(ص) نماد وحدت است و یکی از اشتراکاتی که بین شیعه و سنی وجود دارد، پیامبر(ص) است. چنان‌که هم شیعه و هم سنی پیامبر(ص) را به‌عنوان پیامبر آخرالزمان و پیامبر مسلمانان قبول دارند. همچنین یکی از اشتراکات بزرگ ما، بحث قرآن است که بیشترین حافظان قرآن در شهر زاهدان حضور دارند.» براهویی یادآور می‌شود: «یکی از برنامه‌های خیلی مهمی که در شهر زاهدان برگزار شد، برنامه رویداد ملی رحما بود که هنرمندان از سراسر کشور در حوزه طراحی پوستر و المان‌های شهری در آن شرکت کردند. این برنامه با همکاری حوزه هنری سیستان و بلوچستان برگزار شد و طرح‌های بسیاری از این رویداد بیرون آمد تا ما بتوانیم از آن در پایتخت وحدت ایرانی-اسلامی استفاده کنیم.» او اضافه کرد: «جشنواره اقوام ایرانی را به مناسب ولادت پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌کنیم که علاوه بر بازی‌های بومی‌محلی، برنامه‌های آیینی و سنتی سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.»

کد خبر 792939
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha