رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: جمع آوری پل‌های عابر پیاده انتحار و به نوعی رواج بی نظمی است.

جعفر تشکری هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر تشکری هاشمی در یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جمع آوری ۳۰ پل عابر پیاده در تهران به عنوان محل امن تردد مردم، گفت: علت این اقدام را هزینه نگهداری پل‌ها و اقدام مطابق با آیین نامه عنوان کرده‌اند؛ در حالیکه جمع آوری پل‌های عابر پیاده انتحار و به نوعی رواج بی نظمی است.

او با بیان اینکه جمع آوری پل‌ها تصادفات جرحی و فوتی را به شدت افزایش خواهد داد، گفت: از بین بردن صدها میلیارد تومان سرمایه شهر به نوعی دور ریختن سرمایه است و این پل‌ها تبدیل به نخاله و ضایعات شده‌اند.

تشکری هاشمی افزود: سازمان حمل‌ونقل و ترافیک به عنوان سازمان تخصصی هیچ مداخله‌ای در این موضوع ندارد و امروز شاهد جمع آوری پل‌هایی هستیم که بهترین پل‌های تهران بودند و حتی پل بهجت آباد به عنوان پل موزه که روزانه صدها نفر در آن تردد می‌کردند، جمع آوری شده است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه پل‌هایی که با سرمایه گذاری خصوصی ایجاد شده بود جمع آوری شدند، تصریح کرد: ما با این اقدام به سمت فرهنگ بی نظمی رفته‌ایم؛ بنابراین درخواست می‌شود به ایمن سازی در شهر توجه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه تلفات در شهر تهران با راه اندازی این تجهیزات در سالهای اخیر ۶۰ درصد کاهش یافت، گفت: با جمع آوری پل‌ها تلفات افزایش خواهد یافت که مسئولیت مستقیم آن با مدیریت شهری است.

او افزود: در طرحی دیگر نرده‌های جداکننده خطوط بی آرتی مطرح شده که اقدام نادرستی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آزاد آسیب می‌بیند، تأکید کرد: نمی دانیم این پل ها که جمع آوری کردند، پله‌های برقی داشتند یا خیر؟ پل‌های عابر پیاده یا باید پله‌های معمولی داشته باشند که برای مردم سخت است و یا مسقف باشند که پله‌ها آسیب نبینند. از سویی دیگر فرهنگسازی استفاده از پل عابر پیاده به خوبی صورت نگرفته است.

کد خبر 792645
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha