فاطمه ملقب به انیس‌الدوله همسر مورد علاقه و سوگلی حرم‌سرای ناصرالدین‌شاه قاجار بود. مقام انیس‌الدوله بر سایر همسران ناصرالدین شاه برتری داشت و او در حقیقت ملکه ایران بود. او از سوی شاه «نشان حمایل آفتاب» و «تمثال همایونی» دریافت کرده بود. و مقام رئیس اندرونی را داشت.

امامه

همشهری- محمد صادق خسروی علیا: چشمه پیرحمزه مقدس یکی از تامین کننده های اصلی آب شرب روستای امامه به شمار می رود و اهالی روستا احترام ویژه ای برای آن و امامزاده منتسب به آن قائل هستند. نقل است ناصر الدین شاه در یکی از سفرها به این روستا دختر چوپانی ۱۶ ساله به نام فاطمه را در نزدیکی این چشمه می بیند. پادشاه با او به گفت وگو می پردازد و از بیان او خوشش می آید.یک ماه بعد از بازگشت به تهران دستور می دهد او را به کاخ بیاورند و لقب «انیس الدوله» را به او می دهد. انیس الدوله دختری یتیم بود و به همراه عمو و دو برادر خود زندگی می کرد.این دختر ۱۶ ساله توانست خیلی زود نظر شاه راجلب کرد و ملکه ایران شد. 

ناصرالدین‌ شاه اینجا عاشق ملکه شد! + عکس

برای اقامت در این مکان می توانید روی هتل معروف روستای میگون که در همسایگی امامه است حساب کنید. یا خودتان را به مرکز لواسان برسانید که فاصله چندانی با روستا ندارد و می توان سراغی از بومگردی یا هتل و سوییت اجاره ای را در آن گرفت.

چشمه پیرحمزه مقدس روستای امامه
چشمه پیر حمزه مقدس روستای امامه

کد خبر 792527
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    ای جان
  • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    چه خوشگلیم بوده