سفر رفتن برای تمام افرادجذابیت دارد اما اینکه چطور یک سفر را مدیریت کنید که بتوانید همه هزینه برایتان داشته باشد هم خوش بگذرد و هم جاهای متعددی را بتوانید ببینید، نیاز به یک راهنما دارد، راهنمایی که خودش تمام راه های سفر ارزان را تجربه کرده باشد.

منيژه بلوري

همشهری- مهدیه تقوی راد:‌ منیژه بلوری سال‌هاست که شروع به سفر کرده و با استفاده از تجربیاتی که در سفرهایش به دست آورده، ‌ به جهانگردی ارزان قیمت روی آورده است، او  به ۳۴ کشور دنیا با کمترین هزینه سفر کرده و تجربیات زیادی برای انتقال به افرادی دارد که دلشان می خواهد به سفرهای ارزان قیمت بروند.

چگونه ارزان سفر کنیم؟

- یکی از راه هایی که می توانید برای سفر ارزان قیمت در خارج از ایران امتحان کنید، رفتن به خانه دوستان به جای رفتن به هتل و مهمانپذیر است. در این نوع گردشگری تمام هزینه ای میهمان از خورد و خوراک و رفت و آمد و بلیت اماکن گردشگری و موزه و ... به عهده میزبان است. در عوض این مهمانپذیری می توانید شما هم دوستانتان را برای سفر به خانه تان دعوت کنید و از آنها به همین نحو پذیرایی کنید.

- رفتن به هاستل(اتاق های اشتراکی) به جای رفتن به هتل  یکی دیگر از راهایی است که سفر را برایتان ارزان می کند. شما به جای اینکه ناچار باشید شبی ۱۰۰ دلار به هتل بدهید در عوض شبی مثلا ۱۲ دلار به هاستل می دهید.

- یکی از مزیت هایی که هاستل به هتل دارد این است که خودتان می توانید آشپزی کنید و مشکل پیدا کردن غذای حلال  هم نداشته باشید. با این کار مقدار زیادی از پولتان را پس انداز می کنید.

- در برخی شهرها و کشورها مثل ترکیه،   برلین و وین می توانید با کمی جستجو مغازه هایی که غذای حلال دارند را پیدا کنید اما اگر به غرب آسیا مثلا به لائوس سفر کنید امکان ندارد مغازه ای با غذای حلال پیدا کنید در این صورت بهترین راه حل به همراه بردن مقداری غذای آماده کنسروی با خودتان است و مثلا اگر با دوستانتان به رستوران رفتید از صاحب رستوران تقاضا کنید که غذای شما را هم گرم کند.  

- برای رفتن به سفرهایی که آرزویش را دارید می توانید طلاهایتان را بفروشید و به سفر بروید، ‌چند سال قبل من دوست داشتم به روسیه بروم اما هزینه سفر برای ۱۰ شب اقامت در مسکو و سن پطرزبورگ ۴ میلیون تومان می شود. آن زمان من یک انگشتر برلیان داشتم و آن را به قیمت ۴ میلیون تومان فروختم و برای رفتن به مسکو بلیت خریدم چرا که دیدن شبهای سفید روسیه برایم مهمتر از داشتن انگشتر برلیان بود.

- وام گرفتن برای رفتن به سفر یکی دیگر از راه‌هایی است که من تا بحال بارها و بارها امتحانش کرده ام، ‌ سال ۲۰۱۹ که می خواستم به کانادا بروم باید ۵۰ میلیون تومان موجودی در بانک داشتم تا بتوانم ویزای این کشور را بگیرم، ‌از روی همان پول از بانک ۲۵ میلیون تومان وام گرفتم  و مقداری هم از دخترم قرض کردم.

- طی یک سال که در کانادا بودم در سن ۶۰ سالگی برای اینکه هزینه های اقامتم در کانادا را  تهیه کنم برای نگهداری یک پیرزن هندی به خانه اش رفتم و برای ۱۵ شب یک هزار دلار دریافت کردم که با آن یک خانه نقلی اجاره کردم و ۷ ماه هم کار کردم و پولهایم را برای دخترم به ایران می فرستادم که وامی که گرفته بودم را تسویه کند.

- دو سال قبل هنوز ویزایم اعتبار داشت و دوباره از بانک وام گرفتم و دوباره راهی کانادا شدم، این دفعه هم پولی بابت هتل ندادم  و برای ۴۰ روز به خانه دوستانی که در سفر قبل با آنها آشنا شده بودم، رفتم و فقط هزینه رفت و آمد با اتوبوس و مترو را می دادم.

- اگر قصد دارید به تنهایی و بدون حضور همسر و فرزندانتان به سفر بروید باید ابتدا از سفرهای کوتاه مدت داخل کشور شروع کنید وبعد به همراه تورهای مسافرتی به سفرهای خارجی بروید تا چم و خم کار دستتان بیاید و بتوانید به تنهایی به سفر بروید.  

کد خبر 792354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha