مجموع نظرات: ۲۵
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

ارمنستان مقصد اصلی بسیاری از گردشگران ایرانی است. این کشور نه فقط به دلیل جاذبه‌های آن، بلکه به خاطر ارزان بودن نیز افرادی زیادی را به خود جذب می‌کند. البته برای اینکه سفر ارزان به ارمنستان داشته باشید، باید بتوانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید. در غیر این صورت ممکن است هزینه‌های شما کمی بالا برود.

image-20220119155434-1.png

پس در این مقاله همراه ما باشید تا راه‌های سفر ارزان به ارمنستان را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱. به صورت زمینی سفر کنید

دو راه برای رفتن به ارمنستان وجود دارند، شما می‌توانید به فکر سفر زمینی به ارمنستان باشید یا با هواپیما به این کشور بروید. مسیرهای زمینی توسط اتوبوس‌های مجهز طی می‌شوند. البته هزینه تورهای زمینی به نوع تور و شرکت ارائه‌دهنده بستگی دارد. اما به طور کلی، هزینه سفر زمینی حدود ۳۰ درصد کمتر از زمانی است که با هواپیما به این کشور سفر می‌کنید.

۲. برنامه شخصی برای سفر داشته باشید

علاوه بر شرکت در تور ارزان ارمنستان، این امکان برای شما وجود دارد که خودتان برای سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید سفرتان را با خودروی شخصی انجام دهید تا هزینه سفرتان کاهش یابد. در این صورت باید گواهینامه و پلاک بین‌المللی داشته باشید و هزینه سرویس ماشین، عوارض و همچنین مجوز تردد و ورود به ارمنستان را بپردازید.

با توجه به گران بودن بنزین در ارمنستان، بهتر است خودروی خود را در محلی مناسب در مرز پارک کنید. پارکینگ‌های مرز هزینه‌ی مناسبی دریافت می‌کنند و خیال‌تان از بابت امنیت ماشین راحت خواهد بود. سپس شما می‌توانید در داخل این کشور از هر جایی یک ماشین کرایه کنید. زیرا در این صورت نسبت به زمانی که خودروی خود را به داخل این کشور می‌برید، هزینه کمتری می‌پردازید.

استفاده از اتوبوس، راه دیگر سفر به ارمنستان است که در صورت استفاده از آن هزینه کمتری از سفر با تور و خودروی شخصی پرداخت می‌کنید.

اگر محدودیت زمان دارید یا سفر هوایی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ارمنستان به راحتی به این کشور بروید. برای این کار وارد سایت فلای تودی شوید و بلیط خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید. 

با وجود همه این موارد، پیشنهاد ما این است که  برای شناخت بهتر مسیر، برای بار اول با تور به ارمنستان سفر کنید و بعد از آشنایی با جزئیات، دفعه‌های بعد به صورت شخصی به این کشور بروید.

۳. در هاستل بمانید

هتل های ارمنستان بر اساس قیمت درجه‌بندی می‌شوند و شما می‌توانید در این کشور هتل‌های لوکس و سطح متوسط پیدا کنید. برای اقامت ارزان در ارمنستان هم به سراغ هاستل‌ها بروید؛ زیرا آن‌ها بسیار ارزان هستند و موجب صرفه‌جویی در مخارج سفر شما می‌شود.

قیمت هاستل‌ها از ۱۵۰۰ درام برای یک شب شروع می‌شود و با توجه به خدمات بهتر نیز می‌تواند کمی بیشترشود. شما می‌توانید در هاستل یک اتاق خصوصی رزرو کنید یا به فکر اتاق‌های مشترک باشید. با رزرو اتاق مشترک نه تنها هزینه‌ها کاهش می‌یابند، بلکه با افراد جدید نیز آشنا می‌شوید.

شما می‌توانید با فلای تودی  هتل های ارمنستان و یا هاستل های ارزان در این کشور را به راحتی رزرو کنید و در همان لحظه واچر آن را بگیرید.

راهنمای سفر ارزان به ارمنستان

۴. از مترو و اتوبوس استفاده کنید

بهترین راه رفت و آمد در داخل کشور ارمنستان، استفاده از مترو و اتوبوس است. در ارمنستان دو نوع اتوبوس دیده می‌شوند، اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های‌برقی که از لحاظ هزینه تفاوت چندانی ندارند. البته این نکته هم مد نظر داشته باشید، در ارمنستان معمولا بلیط اتوبوس وجود ندارد و باید کرایه را به صورت نقدی پرداخت کنید.

۵.  در یک رستوران ارزان، ولی خوب غذا بخورید

غذاها و خوراکی‌های ارمنستان بسیار خوشمزه هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم در طول سفرتان حتما از غذاهای سنتی و محلی این کشور امتحان کنید و لذت ببرید. هریسه، تولما و ماهی کبابی از خوشمزه‌ترین غذاهای این کشور به شمار می‌روند. برای سفر ارزان به ارمنستان نیازی نیست در رستوران‌ها و غذاخوری‌های لوکس این کشور غذا بخورید. البته باید بدانید که خوشبختانه غذا در این کشور خیلی گران نیست و شما می‌توانید رستوران‌های باکیفیت و قیمت مناسب زیادی پیدا کنید.

برای لذت بردن از غذاهای لذیذ و متنوع ارمنستان و همچنین پرداخت هزینه کمتر برای آن، بهتر است به یک رستوران محلی که کمتر مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد، سری بزنید. می‌توانید از افراد محلی کمک بگیرید،آدرس یک رستوران خوب را از مردم محلی بپرسید و به آنجا بروید.

راهنمای سفر ارزان به ارمنستان

۶. از مراکز ارزان قیمت خرید کنید

یکی از سرگرمی‌های سفر، خرید و گشت و گذار در پاساژها است. برای سفر کم هزینه به ارمنستان، مدیریت هزینه‌های خرید اهمیت زیادی دارد. در ارمنستان بازارهای متنوعی از جمله پاساژهای لوکس و گران و همچنین بازارهای ارزان قیمت وجود دارند.

 بازار ورنیساژ یکی از بهترین بازارها برای خرید سوغات در ایروان است. در این بازار می‌توانید انواع صنایع دستی، آثار هنری و سوغاتی‌های مربوط به ارمنستان را خریداری کنید. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، دیدن این بازار رنگارنگ برای‌تان لذت‌بخش و جالب است.

یکی دیگر از مراکز خریدی که می‌توانید در آن خریدی مقرون به صرفه داشته باشید، پاساژ مترونوم است. این پاساژ امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی دارد. علاوه بر خرید، شما می‌توانید از این امکانات نیز استفاده کنید. اکثر شعبه‌های بهترین برندهای دنیا در مراکز خرید ارمنستان واقع شده‌اند. تمامی این پاساژها و برندها در پایان فصول مختلف سال به حراج گذاشته می‌شوند. بنابراین می‌توانید سفر خود را به فصل حراج در ارمنستان موکول کنید تا در هنگام بازدید از این کشور زیبا و مکان‌های مختلف آن، خریدی راحت و ارزان داشته باشید.

سفر به ارمنستان با فلای تودی

شما میتوانید پس از اتمام سفرتان و برای برگشت، به راحتی بصورت آنلاین برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید؛ برای اینکار کافیست وارد سایت فلای تودی شوید و بطور مثال بلیط هواپیما ایروان به تهران را جستجو کنید و از بین لیست تمام پروازها مناسب‌ترین آن را برای خود انتخاب کنید.

ما در این مطلب راه های سفر ارزان به ارمنستان را با شما به اشتراک گذاشتیم. چنانچه قصد سفر به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با فلای توی در ارتباط باشید.

کد خبر 651305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • ناشناس IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    3 9
    خیلی هم خوبه
  • رضایی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    1 2
    عالیه فقط یک نکته فراموش کردی
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    8 1
    همه چی وگفتی واصل آن که هزینه سفرونگفتی
  • GB ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    3 1
    😂😂😂
    • علیرضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      4 1
      هزینه سفر یه رفت و برگشت اتوبوسه تا ایروان اگه با تور نروید تو میدان اصلی پیاده میکنه نه ترمینال و اگه رسیدین یه سیم ارمنستان را بخریدتا از اینترنت گوشی از Google translate استفاده شه که به غیر هتل دارها کسی انگلیسی بلد نیست یه‌ برنامه درخواست تاکسی اینترنتی داره که بصرفه و کلا فست فودهاش عین قیمت یارانه
  • احمد درویشیان IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    5 8
    بسیار عالی بود از راهنمایی که کردید