مراسم رونمایی کتاب «در فاصله دو بوسه» شرح زندگی شهید مجید حداد عادل به قلم غلامعلی حداد عادل، شامگاه پنجشنبه ششم مهر ۱۴۰۲ با حضور جمعی از چهره‌های علمی و سیاسی کشور در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

حداد

همشهری آنلاین- علی‌الله سلیمی: مراسم رونمایی کتاب «در فاصله دو بوسه» شرح زندگی شهید مجید حداد عادل به قلم غلامعلی حداد عادل، شامگاه پنجشنبه ششم مهر ۱۴۰۲ با حضور جمعی از چهره‌های علمی و سیاسی کشور در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد. در ابتدای این مراسم، شهاب‌الدین حداد عادل فرزند شهید مجید حداد عادل مقاله‌ای را به قلم پدر که در کتاب «در فاصله دو بوسه» هم آورده شده است، قرائت کرد.

همچنین غلامعلی حداد عادل نویسنده کتاب «در فاصله دو بوسه» در این مراسم رونمایی گفت: نوشتن از شهید مجید حداد عادل را وظیفه و تکلیف خود می‌دانستم چرا که هیچکس به اندازه من او را نمی‌شناخت و صمیمیت بسیاری میان ما بود. از لحظه شهادت مجید، با خودم عهد کردم تا کتابی در مورد او بنویسم اما گرفتاری های کاری اجازه نمیداد تا به این کار ورود کنم. تا اینکه دو سال پیش به خود نهیب زدم که در آستانه ۸۰ سالگی هستم و حافظه من ممکن است به مرور کاهش یابد،پس دست به کار شدم. وی با بیان اینکه این کتاب را در مدت ۸۴ روز نوشته است، افزود: نخستین صفحه کتاب را کنار مزار شهید نوشتم و از او کمک خواستم. منبع کتاب هم حافظه خودم، خاطرات مادر و همسر شهید به همراه یادداشت‌های باقی مانده از شهید است که با پیگیری‌های بسیار جمع آوری کردم.

حداد عادل ادامه داد: اخلاص شهید مجید حداد عادل بارزترین ویژگی او بود چرا که هیچگاه برای خودستایی و معرفی خودش کاری نکرد. در زمان ریاست رادیو ملی ایران، فرصت خوبی برای معرفی خود به دست آورد اما هیچگاه صدای شهید از رادیو در زمان مدیریت خودش پخش نشد. تقوای او  و عدم ریا در کار او دیده می‌شد. شهید مجید حداد عادل هم رویکرد نظری را به خوبی به کار می‌گرفت و هم در رویکرد عملی تلاش قابل توجهی داشت. وی افزود: مجید در دوران سربازی هم منفعل نبود و به انجام دوره خدمت خود بسنده نکرد و به مطالعه کتب درسی دانشگاهی گوناگون می‌پرداخت و از هر کتاب یادداشت‌هایی کاربردی برمی‌داشت تا در زندگی شخصی و کاری از آنها استفاده کند. حداد عادل ادامه داد: مجید با اینکه هر گونه امکانات و موقعیتی برای زندگی بی دردسر در اختیار داشت اما هنگامی که سربازان منقضی خدمت برای حضور در جبهه ها فراخوانده شدند کوله پشتی نظامی خود را به دوش گرفت و دست از هر کاری کشید و برای خدمت در جبهه رفت و شهید شد. وی افزود: انگیزه من از نوشتن این کتاب این بود تا جوانان نسل آینده بدانند برای به پیروزی رساندن این انقلاب چه جان‌هایی فدا شده است. شهید مجید حداد عادل یکی از ۲۰۰ هزار شهیدی است که در راه سربلندی ایران اسلامی جان خود را فدا کردند.

حداد عادل در ادامه با اشاره به تاکید رهبری بر نگارش خاطرات شهدا گفت:  این کتاب تار و پودش اطلاعات و علم شهید است و دیگری عشق من به او است. در فاصله دو بوسه با معیار مفید فایده واقع شدن اطلاعات آن برای الگوی جوان امروز ایرانی در تراز انقلاب اسلامی نوشته شده است. نام این کتاب بر اساس فاصله بوسه من از روز تولدش تا بوسه ای که ساعاتی پیش از مراسم تشیع بر چهره اش زدم انتخاب شده است. حداد عادل در پایان گفت: از همه دوستانی که در نوشتن این کتاب و چاپ و انتشارش ما را یاری کردند قدردانی می‌کنم.

 بارزترین ویژگی شهید مجید حداد عادل اخلاص او بود

بیش از ۳۰۰ صفحه از کتاب در فاصله دو بوسه را خواندم

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی ایران با حضور در این آیین رونمایی گفت: اگر به اذن الهی یکی از این شهیدان به این دنیا بازگردد این شهید از ما چه سئوالی می‌پرسد ؟ همچنین ما چه نسبتی در اندیشه، تفکر، جهان بینی، اخلاق و رفتار با شهدا داریم؟ باید به این بیندیشیم که شهدا در این امور چگونه عمل می‌کردند و ما نسبت به عملکرد آنها چگونه عمل کرده و می‌کنیم.

وی افزود: بخش مهمی از زندگی ام را با شهدا گذراندم اما این شهید را نمی شناختم که به همت دکتر غلامعلی حداد عادل شناختم.

سردار رحیم صفوی ادامه داد: شهادت یک اکتساب است یا انتخاب است؟ خداوند شهید را انتخاب می‌کند یا شهید خداوند را انتخاب می‌کند؟ شاید هم ترکیب هر دوی اینها باشد. به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک شهید پیش از شهادت باید شهید شده باشد. وی افزود: دعای ما این است که با شهادت، عاقبت بخیر شویم. از مقام معظم رهبری تا کنون دوبار درخواست کردم دعا کنند با شهادت عاقبت بخیر شوم.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ صفحه از کتاب در فاصله دو بوسه را خوانده است، گفت: غلامعلی حداد عادل به خوبی و به واقع، از برادر شهیدش نوشته است. ایشان در این کتاب اشاره می‌کند که شهید مجید حداد عادل نمونه ای از صد هزار نفر از شهدایی است که راه کربلا را باز کردند. این راه ادامه خواهد یافت تا روزی که راه قدس باز شود.

سردار رحیم صفوی ادامه داد: این شهید، شخصیتی همه جانبه داشت که شجاعت، علم و عمل، لطافت روح و اخلاص را با هم داشت. مردن در راه خدا شجاعت ویژه ای می‌خواهد که هر کسی از آن بهره مند نمی‌شود. شهید ما، مدیر و دانشمندی پر کار بود و در نهایت، انسانی کامل بود. آیا ایران امروز ما چنین جوان‌هایی دارد، بی شک داریم. وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید مجید حداد عادل در عملیاتی که منجر به شکست حصر آبادان شد به شهادت رسید، به چگونگی انجام این عملیات و طرح های مرتبط با آن پرداخت و گفت: با دستور امام مبنی بر شکست حصر آبادان دست به کار شدیم و با حمایت رهبری و با همراهی حسن باقری تلاش‌هایی شد تا اینکه طی عملیات‌هایی حصر آبادان شکسته شد. سردار رحیم صفوی در پایان با روایت خاطره هایی از هشت سال دفاع مقدس به رشادت های رزمندگان و خانواده های آنها پرداخت.

 بارزترین ویژگی شهید مجید حداد عادل اخلاص او بود

فاطمه حداد عادل ، فرزند دیگر شهید مجید حداد عادل هم در پایان این مراسم و پیش از رونمایی کتاب در فاصله دو بوسه بیانیه ای در وصف پدر شهیدش قرائت کرد.

در پایان این مراسم ، از کتاب « در فاصله دو بوسه» با حضور خانواده شهید مجید حداد عادل و جمعی از مسئولان سیاسی، کشوری و لشکری و هنرمندان انقلابی رونمایی شد.

کد خبر 792064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha