جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلال طالبانی موافقت خود را با باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق بعد از زمان تعیین شده برای عقب‌نشینی این نیروها در سال 2011 اعلام کرد

به گزارش ایسنا، جلال طالبانی رئیس جمهور عراق، اعلام کرد: در صورتی که اوضاع امنیتی در عراق ناآرام باقی بماند، نیروهای آمریکایی می‌توانند بعد از سال 2011 نیز در این کشور بمانند.

وی عنوان داشت: البته در حال حاضر نیروهای عراقی توانایی تامین امنیت را دارند.

روزنامه‌ مصری الاهرام به نقل از طالبانی نوشت: ممکن است نیروهای امنیتی آمریکا بعد از زمان تعیین شده در سال 2011 در صورتی که اوضاع امنیتی در عراق ناآرام باشد، بمانند چرا که امنیت همان اساس عراق است اما من تصور می‌کنم ما می‌توانیم امنیت را با نیروهای خودمان تامین کنیم.

جلال طالبانی درباره‌ی ‌آینده‌ روابط با آمریکا خاطرنشان کرد: روابط ما رو به بهتر شدن است و اکثر عراقی‌ها خواهان ائتلافی واقعی براساس برابری و در نظر گرفتن منافع مشترک دو طرف هستند.

رئیس جمهور عراق در خصوص فساد مالی در عراق که در گزارش‌های آ‌مریکا آمده، گفت: فساد وجود دارد و آن نتایج عملکرد نظام سابق است؛ اما در آن حدی نیست که آ‌مریکایی‌ها در گزارش‌هایشان جلوه می‌دهند و مبالغه می‌کنند.

طالبانی درباره‌ حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) عنوان داشت: عراق نمی‌تواند به علت شرایط خاصش به جنگ علیه حزب پ.ک.ک بپردازد.

وی اخبار منتشره مبنی بر صرف نظر از درخواستش از این حزب درصورت خلع سلاح و خارج شدن اعضای آ‌ن از عراق را رد کرد

کد خبر 79184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز