پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری برزیل، کشورهای ثروتمند را به دلیل اشاعه بحران اقتصادی در جهان به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش الجزیره، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا که در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی اقتصاد در ریو دو ژانیرو در برزیل سخن می‌گفت، افزود: نظم جدید اقتصادی باید ایجاد شود که آمریکای لاتین نقشی محوری را در آن ایفا کند.

داسیلوا خطاب به سران حاضر در اجلاس اقتصادی ریو دو ژانیرو، گفت: ما نمی توانیم زندانی الگوی اقتصادی باشیم که چند ماه پیش فرو ریخته است. آمریکای لاتین وکشور‌های حوزه دریای کارائیب صلاحیت پیشنهاد ایجاد یک نظام مالی جدیدی را دارند که مشابهتی با اقتصاد لجام گسیخته کنونی را ندارد.

او افزود: ما باید این مساله را درک کنیم که در قرن 21 پس از فاجعه‌ای که به دلیل عدم وجود نظم اقتصادی رخ داده، نظام مالی باید با اتکا به اخلاق، اصول مذهبی و مالی با بخش تولید کننده مرتبط شود.

بحران اقتصادی جهانی اخیر پس از آن رخ داد که بسیاری از وام گیرندگان مسکن در آمریکا نتوانستند مبلغ وام مسکن خود را که بدون پشتوانه از سوی بانک‌ها به آنان ارائه  شده بود، به بانک‌های وام دهنده باز پس دهند. 

اجلاس دو روزه ریو دو ژانیرو یکی از اجلاس‌های منطقه‌ای سالیانه است که توسط اجلاس جهانی اقتصاد که مقر آن در سوئیس است، برگزارمی‌شود.

در این اجلاس سران 34 کشور نیمکره غربی حضور خواهند یافت و به بررسی مسائل جهانی از جمله بحران جهانی اقتصاد خواهند پرداخت.

کد خبر 79146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز