همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری برزیل ایجاد ساختار جدید مالی در جهان را برای مقابله با بحران جاری مالی خواستار شد.

روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل نوشت، لوییس ایناسیو لولا داسیلوا در نشست افتتاحیه اجلاس وزیران دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گروه 20 در سائوپائولو، اصلاح فوری نظام مالی جهانی را خواستار شد و نظام فعلی را به قصری کاغذی تشبیه کرد.

وی با بیان این که هیچ کشوری از بحران مالی در امان نیست، گفت: «هر کشوری باید مسئول اقدامات خود باشد و از انتقال خطر به سایر کشورها خودداری کند.»

رئیس جمهور برزیل همچنین با انتقاد از دیدگاه‌های آمریکا و دیگر کشورها در خصوص مداخله نکردن در بازارها، از بازارهای در حال ظهور خواست به شکل متحد عمل کنند.

داسیلوا افزود: گروه هفت کشور صنعتی (شامل آمریکا، ژاپن، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و کانادا) نمی‌تواند مشکلات جهان را حل کند و ما به نظام مشارکتی قوی‌تر و جدیدتری نیاز داریم.

وی تاکید کرد: اکنون وقت آن رسیده است که کشورها برای ایجاد یک ساختار مالی جدید به توافق برسند.

محور اصلی نشست امسال وزیران دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گروه 20، رقابت در بازارهای مالی، انرژی پاک و تحولات اقتصادی است.

گروه 20 شامل هفت کشور بزرگ صنعتی جهان و آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، اتحادیه اروپا و نهاد برتون وودز می‌شود.

کد خبر 67885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز