شهرداری تهران برای کسری مسکن گام های بزرگی برداشته است که نه تنها قفل ساخت و ساز در پایتخت باز شده بلکه شاهد تولید مسکن های خاص با عنوان مسکن استطاعت پذیر برای افراد کم برخودار جامعه هستیم.

ساخت مسکن

همشهری- زینب زینال زاده: کلنگ پروژه مجتمع مسکونی استاد سرای دانشگاه صنعت شریف با حضور شهردار تهران و رئیس دانشگاه در شهرک شریف به زمین زده شد. این پروژه در زمینی به مساحت یک هکتار ساخته می شود و با بهره برداری از آن ۵۰۰ عضو هیات علمی این دانشگاه صاحب مسکن می شوند. تلاش های شهرداری در حوزه مسکن به این دانشگاه معطوف نشده است و با ۸ دانشگاه تفاهم صورت گرفته و شهرداری تهران متعهد شده تا ۲۵ هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاهها تامین کند. شهرداری در تفاهم دیگری با آموزش و پرورش متعهد شده تا ۲۵ هزار واحد مسکونی هم در قالب محله الگو در اراضی متعلق به وزارت آموزش و پرورش  برای فرهنگیان تامین کند. البته که در این میان از تامین مسکن برای شهروندان غفلت نشده است. چرا که کلان شهری چون تهران سالانه نیاز به تولید ۱۵۰ هزار واحد مسکونی دارد که در دوره پیشین به دلیل رکود و قفل شدن ساخت و ساز تنها ۶۵ هزار واحد مسکونی ساخته شد.

همین عقب ماندگی در حوزه مسکن سازی شرایطی را در پایتخت رقم زد که امروز شاهد هستیم بیش از ۴۰ درصد شهروندان اجاره نشین هستند و بیش از ۶۰ درصد درآمد خود را به پرداخت اجاره اختصاص می دهند. برای جبران این عقب ماندگی، مدیریت شهری در دوره ششم تلاش کرد از چند جهت کسری مسکن در تهران را جبران کند که نه تنها قفل ساخت و ساز در پایتخت باز شد بلکه شاهد تولید مسکن های خاص با عنوان مسکن استطاعت پذیر برای افراد کم برخودار جامعه هستیم. در این گزارش نگاهی آماری به عملکرد و دستاوردهای مدیریت شهری در حوزه مسکن خواهیم داشت.

اینفوگرافیک | جزئیات مسکن سازی توسط شهرداری تهران | صدور ۴۳۲۲ پروانه ساخت از ابتدای سال جاری

کد خبر 791344
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha