بیسکویت‌های دایجستیو مدت‌هاست که به‌عنوان یک میان‌وعده آرامش‌بخش و رضایت‌بخش در قلب و روح ما جای داشته‌اند. این بیسکویت‌ها اغلب با چای صرف می‌شوند. در ایران نیز برندهایی آن را تولید می‌کنند و در زمره بیسکویت‌ها سالم‌تر در نظر گرفته می‌شوند.

دایجستیو 5

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: متخصصان تغذیه در مورد این خوراکی های دوست داشتنی چه می‌گویند؟ به گزارش تایمز آف ایندیا، در  این مطلب خلاصه‌ای از مشخصات تغذیه‌ای بیسکویت دایجستیو(درفارسی به معنای هضم شونده یا بیسکویت‌های گوارشی) آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر در مورد ضریب سالم بودن آن‌ها و اینکه آیا می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند، بدانید.

بیسکویت‌های دایجستیو از کجا آمدند؟

بیسکویت دایجستیو چیست؟ | خواص بیسکویت‌های دایجستیو ؛ بهترین گزینه برای میان وعده

بیسکویت‌های دایجستیو اولین بار در اوایل قرن نوزدهم توسط دو پزشک اسکاتلندی تولید شدند. آن‌ها به لطف ترکیبات ساده خود آرد گندم کامل، شکر، کره یا روغن نباتی و جوش شیرین، برای کمک به هضم و ارائه یک میان وعده سالم طراحی شده‌اند. بیسکویت‌های دایجستیو به‌خاطر بافت کمی شیرین و شکننده‌شان شناخته می‌شوند و اغلب جایگزین سالم‌تری برای بیسکویت‌های خوشمزه تر محسوب می‌شوند.

غنی از فیبر رژیمی

بیسکویت دایجستیو چیست؟ | خواص بیسکویت‌های دایجستیو ؛ بهترین گزینه برای میان وعده

یکی از ویژگی‌های بارز بیسکویت‌های دایجستیو فیبر نسبتا بالای آن‌هاست. این بیسکویت‌ها با آرد کامل گندم تهیه می‌شوند که منبع خوبی از فیبر رژیمی است. این ماده مغذی برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است و حرکات منظم روده را تقویت کرده و در عین حال از یبوست جلوگیری می‌کند. همچنین به تنظیم سطح قند خون و به احساس سیری کمک می‌کند و به طور بالقوه در تنظیم وزن می‌تواند موثر باشد.

شکر و کالری‌ها

بیسکویت دایجستیو چیست؟ | خواص بیسکویت‌های دایجستیو ؛ بهترین گزینه برای میان وعده

به گفته کارشناسان تغذیه، این بیسکویت‌ها حاوی شکر افزوده هستند که در صورت مصرف بیش از حد، باعث دریافت کالری بیشتر  و افزایش وزن می‌شوند. به گفته متخصصان تغذیه، بررسی برچسب تغذیه روی بیسکویت‌ها، برای اطلاع از میزان قند و اطمینان از اندازه سهمی که مصرف می کنید ضروری است. متخصصان تغذیه اغلب تاکید می کنند که در مصرف این بیسکویت‌ها باید اعتدال را رعایت کرد. در حالی که آن‌ها می‌توانند منبع فیبر رژیمی بوده و میان وعده‌ای رضایت بخش باشند، زیاده روی در خوردن این بیسکویت‌ها می‌تواند منجر به دریافت بیش از حد قندهای اضافه شود.

ترکیب با مواد مغذی

بیسکویت دایجستیو چیست؟ | خواص بیسکویت‌های دایجستیو ؛ بهترین گزینه برای میان وعده

برای استفاده حداکثری از میان وعده بیسکویت دایجستیو، آن را با غذاهای غنی از مواد مغذی ترکیب کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند که بیسکویت‌های دایجستیو را می‌توان با یک وعده ماست کم‌چرب برای افزودن به سهم پروتئین‌ها و پروبیوتیک‌های مورد نیاز بدن  میل کرد. از سوی دیگر، با ترکیب آن با میوه‌های تازه، که ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را تامین می‌کند، یک میان وعده سالم درست کنید. برای افزایش سهم مواد مغذی، می‌توانید این بیسکویت‌های دایجستیو را در خانه طبخ کنید. شما در زمان پختن این بیسکوئیت‌ها به راحتی می‌توانید محتوای قند را تنظیم کنید و پخت آن‌ها را با غلات کامل و چربی‌های سالم‌تر، مانند روغن نارگیل، آزمایش کنید تا یک نسخه متعادل‌تر از نظر تغذیه‌ای داشته باشید.

بهترین گزینه؛ بهترین انتخاب

بیسکویت دایجستیو چیست؟ | خواص بیسکویت‌های دایجستیو ؛ بهترین گزینه برای میان وعده

در حالی که محتوای فیبر رژیمی بیسکویت‌های دایجستیو آن‌ها را به گزینه‌ای بهتر از سایر میان‌وعده‌های شیرین تبدیل می‌کند، مهم است که به اندازه وعده‌ها توجه کنید و مارک‌هایی از این بیسکویت با محتوای قند پایین‌تر را انتخاب کنید. مانند هر خوراکی دیگری، بهتر است از این بیسکویت‌ها به عنوان یک میان وعده غذایی در پاره‌ای اوقات و در چارچوب یک رژیم غذایی کامل لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 791300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha