رسانه‌های روسی گزارش کردند که رؤسای جمهور ایران و روسیه طی یک تماس تلفنی در خصوص اوضاع قره‌باغ کوهستانی گفت‌وگو کردند.

رئیسی و پوتین

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های روسی امروز (سه شنبه) از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، کرملین در بیانیه در خصوص تماس تلفنی پوتین و رئیسی اعلام کرد: «به ابتکار طرف ایرانی، تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت».

در بیانیه کرملین آمده است: «رؤسای جمهور روسیه و ایران بر اهمیت حل تمامی موضوعات (مربوط به قره‌باغ کوهستانی) منحصراً از طریق ابزارآلات مسالمت‌آمیز، سیاسی و دیپلماتیک تأکید کردند».

بر اساس این گزارش، کرملین تصریح کرد که رؤسای جمهور ایران وروسیه در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص گام‌هایی برای تضمین اتصال آرام و بدو نقص ایران فعالیت‌های کامل بریکس بحث وگفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: «ابراهیم رئیسی برای حمایت روسیه از درخواست ایران برای پیوستن به بریکس قدردانی کرد. طرفین در خصوص گام‌هایی به منظور تضمین ارتباط بدون نقص ایران با فعالیت‌های کامل این انجمن با توجه به برعهده گرفتن ریاست این انجمن توسط روسیه در سال ۲۰۲۴، گفت‌وگوهایی را انجام دادند».

کد خبر 791273
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • امید DE ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    7 6
    مساله قره باغ تموم شده و دیگه مناقشه ای وجود نداره ارمنی هام میتونن طبق قوانین جمهوری آذربایجان در امنیت زندگی کنند مانند سایر اقلیت های قومی در آذربایجان یا اگه نخواستن میتونن به ارمنستان برن. جالبه که رئیسی راجع به ارامنه نگرانی داره بهتر نیست شما راجع به حق آب سیستانی ها یا کمبود شیر خشک در کشور هم نگران باشید ؟؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    5 3
    انشاالله مشکل تحریمهابر طرف شود
  • حسین IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    6 2
    اگر استانهای ایران ظرفیت دارند فعلا ارامنه را به ایران بیاورید. انصافا مردم با فرهنگ و باهوشی هستند
  • ali US ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 0
    سلام چرا فایل صوتی گفتگوی تلفنی رو نذاشتید گوش بدیم چی گفتند؟!